Hydralik ??????

Hej. Jeg ved godt dette ikke har med bil at gøre, men der må være nogle der ved noget.
Jeg har lige købt et højtløfte bord Trans lyft 1500 kg til min Austin Healey.
Når den køre op, kommer der olie ud af udluftningen i toppen ( ret meget)
Er det nye pakninger eller ?

Mvh Hans

Hans Henrik Olesen
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
det lyder mærkeligt at det er når du kører op. kan du forklare det nærmere evt et billed. Det kan selfølgelig være olie der siver forbi stemplet , men forstår ikke det med udluftning i toppen , det plejer at være enkeltvirkende stempler i sådanne systemer

Mange hilsner

Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hej. Der sidder et filter i toppen ( en masse små kugler, som er sat sammen til en kegle) det luft,der er inde i cylinderen kan komme den vej ud.
Bordet sænker sig selv når det er kommet op.

Hans.

Hans Henrik Olesen
Er det noget med at du skal køre meget op af bakke, og så får overflod?
Så kan det skyldes at du har rigeligt med olie i bundkarret, og krumtappen rammer olien og pisker det vildt op.

Med venlig hilsen
ktm

Det er helt rigtigt at du skal pakke stemplet om

Den kegle du taler om ér en udluftning. Den er nødvendig for at et enkeltvirkende stempel kan køre

Så ud med stemplet så du kan se stempel-hovedet og cylindervæggen indvendig

Er cylindervæg eller hoved slidt eller tæret skal det poleres før du samler - ellers rives de ny o-ringe med det samme

Med venlig hilsen

Fladder
Citat fra ktm

Er det noget med at du skal køre meget op af bakke, og så får overflod?
Så kan det skyldes at du har rigeligt med olie i bundkarret, og krumtappen rammer olien og pisker det vildt op.

Hvis han har krumtap i løftebordet- så er det sku et af de store

Med venlig hilsen

Fladder
Annonce
Citat fra Fladder

Hvis han har krumtap i løftebordet- så er det sku et af de store

OK, den havde jeg helt misforstået! Sorryrolleyes
Kom nok for sent i seng i går!!!

Med venlig hilsen
ktm

wink MANGE TAK. Så er det bare med at få det skilt af
Hans

Hans Henrik Olesen
Hej igen.

Fladder har både ret og uret et enkeltvirkende cylinder skal ikke kunne udlufte når det kører ud det skal derimod et dobbeltvirkende som bruges enkelt. Jeg googlede translyft og fandt deres hjemmeside. Det er ikke de bedste billeder der er at se, men det ser ud som om det er dobbeltvirkende cylindre der bruges for at få tilstrækkelig stort stempel areal og derfor skal den anden side af stemplet udluftes, når der nu ikke er olie der. Inden du gør noget overilet så et spørgsmål: Når bordet er i højden og er belastet synker det så hurtigt el. hvor meget pr. time/døgn. lidt lækolie vil der altid være når man kører dobbelt som enkelt det kan være lækolie der der der er ophobet gennem flere år og så er det jo nok bare at tømme det tilbage til olietanken.

Mange hilsner
Kovas

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg