Isolering under gulv.

Hej alle.
Jeg har en udestue, som jeg gerne vil helårsisolere. Helst så meget at jeg kan have åbent derud til, og bruge det som en "udviddet del af huset".
Derfor starter jeg med gulvet, som er et plankegulv, med 200 mm hulrum under, og på bunden er der sand.

Min problematik: det bedste ville jo være at bruge flamingo eller lega og så støbe. Men jeg har ingen indgang til haven, fordi jeg bor i rækkehus, med haver på alle sider af min, så alt skal gennem huset. Derfor er det ikke en mulighed.

Mitspørgsmål: Hvad vil det bedste alternativ være, hvis der overhovedet er et alternativ der er godt nok!?
Kan man som i en væg, fylde helt ud med eks rockwool, og en dampspær?

Mange tak
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det nemmeste vil være at købe nogle Lega nødder og lægge ud, og så isolere med Rockwool imellem gulv strøerne.

Hvis du har mulighed for det, så grav lige 10 cm af sandet, så du kan få 200 mm Lega, og 100-150 mm Rockwool.

Husk at lægge en dampspærre inden du lægger dit plankegulv igen

Venlig hilsen

Klaus
Citat fra www.spotvvs.dk

Jeg tror det nemmeste vil være at købe nogle Lega nødder og lægge ud, og så isolere med Rockwool imellem gulv strøerne.

Hvis du har mulighed for det, så grav lige 10 cm af sandet, så du kan få 200 mm Lega, og 100-150 mm Rockwool.

Husk at lægge en dampspærre inden du lægger dit plankegulv igen

Venlig hilsen

Klaus


Tusind tak for svaret.
Det må kunne lade sig gøre. Så håber jegikke at lega koster spidsen afen jetjager, for det er ca18 m2
Hej Torp,

Nej prisen er ikke så gal, ca. 82 kr. 100 L

Hvis ikke jeg har regnet helt galt, så skal du bruge 36 sække a 100 L hvis du lægger et lag på 200 mm

Venlig hilsen

Klaus
Køber man så leca nødder i 100 liter sække? Således at jeg skal købe 30 sække for at have til 3 m3?
mange tak. Ja det fik jeg det også til.
Til det formål kunne du måske godt bruge "genbrugs-leca".
Der findes isoleringsfirmaer som tapper gammel leca ud af hulmure og blæser mineraluld ind istedet. Og så skal de jo af med lecanødderne. Kig f.eks. i dba., der er et firma i Skovlunde der sælger skidtet til ren foræringspris.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Citat fra HansW

Til det formål kunne du måske godt bruge "genbrugs-leca".
Der findes isoleringsfirmaer som tapper gammel leca ud af hulmure og blæser mineraluld ind istedet. Og så skal de jo af med lecanødderne. Kig f.eks. i dba., der er et firma i Skovlunde der sælger skidtet til ren foræringspris.


Mange tak for tippet. Det er da bestemt værd at undersøge. iso evnen må jo være den samme?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis