Skal bygge om, Søger hjælp med ideer (plantegning vedlagt)

Hej

Jeg skal til forår til at renovere hele under etagen på mit hus. Da huset er fra af ældre dato, dog renoveret i 1972, så har man ikke lagt vand ind i køkkenet, men istedet beholdt det gamle grovkøkken i bryggerset. Af den grund ligger alle mulighederne jo lidt mere åbne da jeg under alle omstændigheder skal have lagt vand og afløb ind i køkkenet, og jeg har derfor muligheden for evt at placere køkkenet et andet sted.

Alle gulve skal op og der skal laves gulvvarme i hele huset, og alle lofter skal ned og alt el skal laves nyt. Væggene skal pudses op på ny, så det er den helt store tur.

MEN

Jeg synes huset er en smule dårligt indrettet, og ville gerne ændre på dette.
Kæresten mener helt bestemt at værelset for enden af stuen burde blive det nye køkken med en skillevæg i halv højde ind til stuen for at fremkalde et "samtale køkken" look. Umiddelbart en god idé.

Det nuværende køkken havde vi tænkt os at omdanne til et stort badeværelse, med masser af plads og lidt lækkerier for øjnene, og det gamle bad ville vi lave om til vaskerum med skabe, håndvask og en ny dør ud til haven.

Bryggerset ønsker vi at beholde, hvor det er, da vi ved at flytte grovkøkkenet vil få mere plads til til albuerne. Trappen er dog lidt i vejen og der er vi helt blanke hvad angår gode ideer. Fyret flytter vi ud i vores garage, så det er ikke et problem.

Kig lidt på plantegningen der er vedlagt og kom endelig med gode forslag til hele byggeriet ;-)

Såfremt tiden er til det må man meget gerne gemme plantegningen og tegne sine forslag derpå, for derefter at lægge den op igen, for at fremme forståelsen ;-)

Jeg bukker og nejer og ser frem til en masse gode ideer

Mvh
Rasmus

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Knægt smile

God ide, når man selv skal bygge om eller nyt, så er det svært at komme med nogle nye ideer, her er det måske nemmere for udefra kommende at se andre muligheder, jeg er sikker på at der er mange der nok skal komme med deres foreslag.

Jeg kan forstå at den tegning du har vedlagt er sådan som du og kæresten havde tænkt jer det, jeg kunne godt savne at der var mål på tegningen, samt evt. en tegning af den nuværende planløsning.

Venlig hilsen

Klaus
Plantegningen der er vedlagt ER den nuværende planløsning :-)

Målene er på vej, og havde også tænkt mig at supplere med billeder af rummene, men digitalkameraet har valgt at holde en tidlig juleferie :-(

Men håber du har ret når du siger at der nok er mange der skal komme med forslag, for jeg må indrømme at jeg nok har set mig blind på det som det er lige nu...

Men takker for din respons

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Er badeværelset en "knast" eller vinkel på huset?

Kunne du ikke skitsere, hvad der er på 1. sal.

Billeder at huset ude fra ville også være godt! Spændende!!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Tilføjelse 01/12 2007 kl. 19.28

Plantegningen viser den eksisterende planløsning

Alle vægge (tykke streger) er i fuld gulv-til-loft højde

Tror nok jeg har fået det forklaret lidt på en kringlet måde tidligere wink

Opdateret plantegning vedlagt dette indlæg

Mvh
Rasmus

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Det nuværende badeværelse er en tilbygning fra 1972, med samme tag som det på resten af huset. så det er vel lidt en "knast" ;-)

Jeg kan desværre ikke levere billeder i aften, men vil forsøge i morgen kan du tro.

Jeg lægger en plantegning over 1. sal ind om ca. 10 min

;-)

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Annonce
Vedlagt plantegning over 1. sal

1. sal skal dog ikke renoveres i første omgang. Men jeg fornemmer at du er interesseret i tegningen pga. en evt placering af trappen?

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Hovsa :p

Der kommer lige en tegning her

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Længde og bredde?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Det er da en spændende opgave, du skal igang med.

Ud over at indlægge vand, er der ellers nogle must? SKal der ske ændringer i vinduer, døre? Hvordan med lysindfald og indgang og udgang til haven. Sammenhæng med haven / omgivelserne?

Jeg synes, der er en naturlig sammenhæng mellem køkken og bryggers. Jeg er ikke fan af åbne køkken & stue, pga. mados og lejlighedsvis køkkenrod. Jeg har tidligere haft et stort køkkenalrum, men måtte sande at jeg ikke kan have at folk ryger, hvor jeg laver med.

Hvor skal trappen til 1.sal placeres? I stuen eller gangen/bryggers?

Så er jeg tilhænger af entre og baggang/bryggers. I entreen kan jeg holde rydelig og i baggangen rumsterer jeg.

Hilsen Ruth
Ja der er enkelt must. Vinduet i det nuværende køkken skal enten skiftes eller have matteret glas, men jeg tror vi vælger at skifte glasset

Jeg må indrømme at jeg er en stor fan af det åbne køkken da jeg mener det skaber en rigtig dejlig atmosfære i et hus

Trappen er endnu et mysterie, da jeg helt ærligt ikke aner hvor jeg skal gøre af den? Nogle forslag?

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis