Skal bygge om, Søger hjælp med ideer (plantegning vedlagt)

Hej

Jeg skal til forår til at renovere hele under etagen på mit hus. Da huset er fra af ældre dato, dog renoveret i 1972, så har man ikke lagt vand ind i køkkenet, men istedet beholdt det gamle grovkøkken i bryggerset. Af den grund ligger alle mulighederne jo lidt mere åbne da jeg under alle omstændigheder skal have lagt vand og afløb ind i køkkenet, og jeg har derfor muligheden for evt at placere køkkenet et andet sted.

Alle gulve skal op og der skal laves gulvvarme i hele huset, og alle lofter skal ned og alt el skal laves nyt. Væggene skal pudses op på ny, så det er den helt store tur.

MEN

Jeg synes huset er en smule dårligt indrettet, og ville gerne ændre på dette.
Kæresten mener helt bestemt at værelset for enden af stuen burde blive det nye køkken med en skillevæg i halv højde ind til stuen for at fremkalde et "samtale køkken" look. Umiddelbart en god idé.

Det nuværende køkken havde vi tænkt os at omdanne til et stort badeværelse, med masser af plads og lidt lækkerier for øjnene, og det gamle bad ville vi lave om til vaskerum med skabe, håndvask og en ny dør ud til haven.

Bryggerset ønsker vi at beholde, hvor det er, da vi ved at flytte grovkøkkenet vil få mere plads til til albuerne. Trappen er dog lidt i vejen og der er vi helt blanke hvad angår gode ideer. Fyret flytter vi ud i vores garage, så det er ikke et problem.

Kig lidt på plantegningen der er vedlagt og kom endelig med gode forslag til hele byggeriet ;-)

Såfremt tiden er til det må man meget gerne gemme plantegningen og tegne sine forslag derpå, for derefter at lægge den op igen, for at fremme forståelsen ;-)

Jeg bukker og nejer og ser frem til en masse gode ideer

Mvh
Rasmus

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
Hej Jeg skal til forår til at renovere hele... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Knægt, kunne du ikke lige give målene sådan ca. på huset?
Hvor skal indgangen være?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej

Ud fra dine plantegninger vil jeg bevare trappen i bryggers / entreen og badeværelset med samme placering. Det giver en kort gangdistance fra soveværelset til bad.

Køkkenet vil jeg åbne mod venstre på plantegningen.

Altsammen med forbehold for nuværende placering af døre / vinduer, samt husets placering i forhold til lyset og vejen.

Kan det komme på tale, at fjerne alt indvendig - og nyindrette?

Hilsen Ruth
Citat fra Knægten

Trappen er endnu et mysterie, da jeg helt ærligt ikke aner hvor jeg skal gøre af den? Nogle forslag?


Hej knægt(en)
Ja, vi mangler nogle mål for helt præcist at kunne komme op med et godt bud den rigtige løsning for jer.

Vedr. trappen, så skal du vide, at det er noget der koster at lave om på, men er det ikke noget problem, så kunne en anden trappetype måske fylde mindre i lokalet, her tænker jeg på en ½-svingstrappe evt. placeret i modsatte side af, hvor trappen står nu, men uden mål er det svært at se om det er en god løsning. Er det en dør der er i bryggerset?

Jeg tror du skal tænke lidt over din begejstring for et åbnet køkken, da jeg tror, at du vil fortryde et åbent køkken i længden. Hold da den kampplads lukket. smile Jeg laver god mad, men hold kæft hvor jeg roder i mit køkken. Ja opvaskemaskinen er sgu ikke glad, når jeg står i køkkenet, men vender man det til det positive, så er det en god lejlighed for at få vasket alt af smile Overdrivelse fremmer forståelsen biggrin Og så giver jeg Ruth ret, mados og damp i stuen...Nej tak!

Husk rigeligt med stikkontakter i køkkenet og for den sagsskyld resten af huset.

Har du ikke kamera i din mobiltelefon, måske den kunne tage nogle okay billedere til dette formål? wink

Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
AJohansen

Det lyder rigtig fornuftigt med den svingtrappe, jeg er selv smed og laver trapper til dagligt så det er heldigvis en enkel opgave

hvad angår det åbne køkken så er jeg sikker på det er det jeg vil have, og konen er et udpræget ordensmenneske så der skal blive holdt orden derude

Stinkkontakter er der planlagt en del af, og det lyder meget rigtigt at placere lidt rigeligt rundt om i huset, det er trods alt det man altid lige står og mangler

Desvære er de to vægge der danner vinkelstuen bærende og det bliver en omkostelig affære at åbne dem, ellers havde det bestemt været en mulighed

Takker for de fine råd alle sammen, og jeg vil forsøge med billeder i aften, hvis altså mobilen har overskud til den opgave. Målene må jeg lige få taget også

He walked silent and peacefully around the corner

Oversat

Han vandred sidelæns og pis-fuld rund i kornet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis