jord

Vi overvejer at lave omfangsdræn omkring vores hus. Vores hus er fra 50erne, med fuld kælder. Det virker som kælderudgravningen er brugt som opfyldning op langs den ene gavl, således at der er etableret terrasse i stueniveau med fald mod (naturlig) terræn.
Hvis vi nu skal dræne, overvejer vi om vi skal få fjernet al denne "overskudsjord".. Men om vi gider betale for at komme af med det ved vi ikke helt?

Findes der marked for at forære jord bort, sålænge folk selv får det kørt, eller er det et håbløst projekt?

Jeg tror det drejer sig om ca.100 kubik?

mvh.
Karsten

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Vi overvejer at lave omfangsdræn omkring vores... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for alle svar.. De har givet mig lidt indsigt i flere af de perifære "glæder" ved at være nybagt husejer..
Jeg fundet en eventuelt aftager, men tror lige jeg vil stikke en spade i jorden og tage et par stikprøver for byggeaffald, da jeg ikke tror murbrokker er velkomne gæster i vedkommendes græsplæne.

mvh.
Karsten

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Skjult Skat ! Kære venner, Skjult Skat !
Hvad der ikke kan hives ind på Karusellerne, kommer ind på Gyngerne.
Citat fra Ole ben

Citat fra ktm

Når nu verdenhavene skal til at stige 7 meter, kunne du jo starte op med lidt kystsikring i dit nærområde!! :-)

Miljøsvin ktm sad - du burde sættes til at rydde op langs de danske strande, hvor ligesindede i årevis har hældt deres mursten og betonbrokker ud for på en nem måde at slippe af med deres byggeaffald ved at kalde det kystsikring.

Nå den fangede du altså ikkeconfused
Lad mig så forklare lidt nærmere.
Nu er det lige vedtaget, af den højeste ekspertise, at verdenshavene åbenbart vil stige 7 meter i løbet af relativt få årtier.
Derfor mener jeg det er underligt, at ikke en eneste politiker, begynder at tale om, hvad vi så gør.
Skal vi bare stiltiende og passivt se på at måske halvdelen af vort land skal oversvømmes, eller skal vi ikke se allerede nu, at begynde at spekulere over fremtiden med f.eks. digebyggerier eller blot forstærke allerede eksisterende diger?
Selvfølgelig opfordrer jeg ikke til at nogen kører byggeaffald ud på stranden på egen hånd. Så du slet ikke min smiley efter provokationen?

Jeg bruger enhver lejlighed til at få folk til at tænke over denne, i mine øjne, alvorlige sag, så politikerne og alle andre, en dag vil tage dette op til overvejelse. Jeg er nok lidt tidligt ude. Alvorlige problemer, skal jo helst løses, når det er lidt for sent.

Den der kun tager alvor for alvor, og spøg for spøg, ja han har faktisk ikke forstået noget, var der en klog man, der engang sagde.

Og i øvrigt samler jeg rigtig meget op efter andre, f.eks. på mine ture til genbrugen.sad

Med venlig hilsen
ktm

Citat fra Håndværkeren

Skjult Skat ! Kære venner, Skjult Skat !
Hvad der ikke kan hives ind på Karusellerne, kommer ind på Gyngerne.

Nu skuffer du mig. Tror du virkelig at politikere kunne finde på at kradse skillinger sammen i den hellige miljøsags navn?
Hvis de så endelig gjorde det, ville de vel også helt sikkert anvende dem alle fornuftigt på reelle miljøtiltag?
For man kan da vel ikke få den grimme tanke at dette område nu er inficeret med utalrige eksperter der sikrer sig et smukt udkomme og politikere, der fandt et nyt og meget indbringende fiscalt område, hvor ingen sætter spørgsmålstegn. Jo højere miljøafgifter, jo mere jubles der i de små hjem, selv når vi skal give mere end en krone + moms og transport for at få kørt udgravningsjord vækconfused confused

Med venlig hilsen
ktm

Ja Ja ! Jeg kan se at du har fattet den wink
Annonce
Hej Ktm,

Jeg så nok din smiley, men det kunne der jo være andre der ikke gjorde - fx. alle dem der blot smider deres affald på gaden eller anvender det som kystsikring. Første gang jeg f.eks besøgte Gedser blev jeg meget skuffet - jeg troede jeg skulle stå og nyde udsigten over østersøen fra strandkanten og så var den fyldt op med beton- og murbrokker, som de lokale (og de burde være de første til at holde stranden ren) havde tippet af.

Mht. at verdenshavene skulle stige 7 meter, så er jeg overbevist om at dels vil naturen have en selvregulerende effekt, dels vil menneskeheden, hvis den tager sig sammen hurtigt kunne få vendt udviklingen. Jeg kan f.eks erindre at for nogle få årtier siden blev fx. næsten al overskudsvarmen fra elproduktionen på de fleste danske kraftværker sendt lige op i luften. I løbet af 5 -10 år havde man omlagt produktionen de fleste steder, således at overskudsvarmen blev anvendt til fjernvarme. De samme kraftværker anvendte tidligere kul eller olie, nu anvender de fleste enten flis, naturgas (som tidligere blot blev brændt af) eller affald og ca. 10 % af vores elforbrug kommer fra Vindmøller.

En del af problemet med C02 kan iøvrigt løses ved at anvende C02, som kølemiddel i varmepumper, hvorved disses effektivitet kan øges med 30 - 40% i forhold til de idag mest effektive. Kræver dog stadig en del udviklingsarbejde fordi der skal arbejdes med tryk på over 100 bar. Jeg forestiller mig selvfølgelig ikke at selve anvendelsen af C02 i sig selv vil løse problemet, men derimod, at hvis energiforbruget til rumopvarmning og nedkøling kunne minskes, ville dette løse en del af problemet.
Hej Ole Ben.
Tror du ikke også at der på energi forbrugs området sidder nogle "stykker" der tænker, ja ja ! bare naboerne spare så kan jeg godt tillade mig at bruge mere.
Jeg har selv brændeovn som eneste varmekilde i huset, og jeg fyrer ikke natten over. Der ligger jeg under en god varm dyne, så er der ingen grund til at fyrer. OK det er så lidt køligt i huset om morgenen men efter to timer er her da 19-20 grader igen.

V.h. Håndværkeren
Du er da lidt mistroisk over for dine medmennesker, Håndværker!

I særlig grad går miljøforkæmpere og miljøbeviste politikere da vist foran med gode eksempler?
Jeg tror da at en mand som Al Gore lever et beskedent og fornuftigt liv. Ellers ville han da næppe kunne stå med oprejst pande og modtage al verdens beundring og tilbedelse?
Vore egne politikere gør da vist alt, hvad de kan, for at spare på energi?

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også