Vådrum

Hej !

Jeg skal til at montere klinker på gulvet i mine kælderrum, hvoraf de to er med afløb. Et vaskerum (med vask og maskiner) og et fyrrum (ja med et fyr)

Mit spørgsmål er kort og godt:
1)Er begge rum vådrum, med deraf følgende krav til membran etc ?
subsidiært:
Er vaskerummet et vådrum ?
Er fyrrummet et vådrum ?

Mvh.
Peter

cool Peter


"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja de bliver vel egentlig begge betegnet som vådrum qua afløb. Men jeg ville ikke selv ofre penge på at lave membram. Jeg kunne måske fristet til at overveje det, i vaskerummet - men hvilken slags vandpåvirkning snakker vi lige om?

Har nyligt lagt nye fliser i bl.a. vores bryggers hvor vi også har vaskemaskine osv. Og ja, en dråbe vand rammer da fra tid til anden gulvet - men det går nok også - selvom jeg ikke har lavet membram.
Nej det er IKKE vådrum. Vådrumsregulativet skal ses som beskyttelse af underboere i etagebyggeri. Sådan forstået at hvis en skade opstår på 3. sal går der længere tid/ eller skaden kan stoppes i tide, før den når til underboen.

Der er forvarslet at vådrumsregulativet skal simplificeres og lægges ind i småhusreglementet.

Tror nogen ingeniører på at en gummimembran kan holde til det træk et hus læver når det bevæger sig/ sætter sig?

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Tak for svarene

Min holdning er selvfølgelig, at eftersom gulvet har holdt i over 50 år i begge kælderrum uden antydning af membran går det nok også fremover.

Men hvad er reglerne ? Specielt når vi en dag skal sælge, er det jo rart at reglerne er fulgt.

Det nemmeste er jo at undlade nu, men det allernemmeste er jo at etablere den nu istedet for at skulle etablere senere...


Mvh.
Peter

cool Peter


"God dam' it Alexis, I need that pipeline"
Den dag du skal sælge huset har du et bedre argument, uanset hvad loven end siger. Og et er hvad du bruger rummene til,noget andet er hvad en anden fremtidig bruger vil anvende dem til.

Hilsen
Allan
Annonce
Vådrum er et rum som jævnligt udsættes for vandpåvirkning, og alle billeder og tegninger viser vådrum som rum med badekar eller bruseområder/kabiner. Men søg selv på nettet for at undgå at starte et massehysteri herinde.

Led efter by og byg 200

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Afløb i gulv er lig vådrum som Orla skriver. Og den smule en membran koster er altså ikke værd at spare væk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis