Totalt død Saxo

Min søn har for nylig erhvervet en Citroen Saxo, men efter at have fået monteret anlæg i bilen er denne begyndt at få problemer med strømmen. Resultatet er at denne nu er totalt død. Det er ikke engang muligt at få starteren til at give et klik, eller få lys i loftet med strøm fra en anden bil, som vel opmærket går i tomgang. Er der nogen her der kan give mig en naturlig forklaring på dette?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Anlægget skal kobles over en sikring, og at strømmen slår fra, når nøglen drejes .

Med venlig hilsen

Søren
Har du en løs forstærker i? Er den i så fald koblet til at tænde via bilradioen, eller har du fået sat remoteledningen direkte til batteriet?

Mit bedste bud er at batteriet i forvejen var svagt, og når du nu bruger det ekstra strøm som anlægget kræver, så er der ikke mere tilbage om morgenen når du skal starte. Det er jo også blevet lidt koldere, så batteriet har det lidt sværere i denne tid.
JAmen kan det virkelig passe, at jeg ikke engang kan få lys i kabinen ved at tilkoble et andet batteri, selvom + ledningen til anlægget er frakoblet?
Kender ikke bilen, men sidder der ikke en hovedsikring(40-80amp) i sikringsboxen? Prøv at tjekke denne og andre sikringer.

jeg vil sove stille ind ligesom min bedstefar. Ikke skrigende som passagererne i hans bil...
Bilen er en Citroen Saxo, og jeg kan ikke finde nogen sprungne sikringer og slet ingen over 20 amp.
Måske er akumulatoren bare dårlig, eller måske er generatorens kul slidte.
Prøv at måle spændingen over akkumulatoren.
I stilstand skulle der gerne være ca. 12V, og med motoren kørende ca. 14,4V som tegn på at generatoren lader.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Nogle af vores venner har netop haft samme problem med en Citroen AX - her viste det sig at være tændingskontakten, som var defekt.
Hej MEC.
Der sidder en hovedsikringsboks til højre i motorrummet (set forfra) tæt på torpedopladen. Der sidder 4 store sikringer som, i følge instruksionsbogen, kun må udskiftes af værksted.
Good luck
Kurt, Odense
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis