3 bærbare dele skærm mm.

Vi har 3 bærbare vi gerne vil koble sammen via en switch så vi kun skal ha 1 skærm/tastatur/mus (Vi gerne kunne bruge 2 mus, men det er ikke et krav)

Det er vist ikke det store problem at gøre ovenstående.

Men kan det lade sig gøre at vække de bærbare efter standby, selvom de forbliver lukket, evt. når bærbar vælges på switch ?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kommer vel an på hvordan du har konfigureret din ACPM.
Hvis du har sat PC'en til IKKE at skulle kigge efter signaler på netværk/mus/andet når den er i dvale, så kan den ikke. Men normalt, så når man sætter en PC i dvale, så er det "kun" skærm og HDD man slukker for strømmen til. Nogle bærbare vælger dog at lægge memory ned på HDD, så der også kan spares strøm dér, men det giver så et par sekunders længere opstartstid efter dvale.

Du behøver heller ikke at "åbne" din bærbare for at den hopper ud af dvale. Det kan man normalt gøre ved et simpelt tryk på tastaturet (det eksterne). Problemet er nu nok mest at "moderne" KVM switche aktiveres ved tastaturtryk. Dvs, eks. to hurtige tryk på "CTRL" og så skifter switchen til PC#2, men tryk på "CTRL" vil jo vække PC#1 også. Det er kun et mindre problem, men kan virke lidt dumt ellers. En ældre manuel switch kan derfor være at foretrække.
Det er ikke fra dvale funktionen, men standby
Du siger tomat, jeg siger agurk.... Det er lige meget. Der er bare tale om to forskellige ACPM indstillinger. Så du skal stadig indstille din ACPM korrekt.
OK, kan du anbefale nogle switche ?

Har set switche hvor man trykker på "Scroll Lock" og herved popper der en dialog boks op på den faste skærm og her vælger man PC. Kender du en sådan ?

Hvad med printer eller andet hardware, kan dette deles med PC'erne ?
Nej... De switche jeg har set er alle med "skjult" skift. Men hvilken switch du vælger er ligegyldigt. Bare den kan dække dine behov.

Bemærk dog at hvis du som du siger OGSÅ vil dele eks. printer scanner, fax, osv. så skal du have switche til dette også, det er kun MEGET dyre switche der kan dele KVM og USB/LPD samtidigt. Derfor skal du enten have en USB switch hvis der er tale om USB enheder, eller LPD switche hvis der er tale om eks. en parallelprinter. Med printeren kan du også vælge en lille printserver istedet, den fylder mindre, og kan ryge på dit netværk, så du får lavet din printer om til en netværksprinter. MEN... Det er ikke alle printere, især ikke multifunktionsprintere der kan lide at blive delt, og du vil derfor muligvis ikke kunne få adgang til alle funktioner.
Annonce
skjult skift er det f.eks "scoll lock" funktion ?
Når jeg siger skjult, så mener jeg bare så man ikke kan SE skiftet. Men som sagt, så er det lige meget, bare du selv kan leve med løsningen. Men de fleste vælger dog en switch der IKKE laver pop-ups, da det bliver irriterende at se på i længden.
ok hvilke switche har du bare så jeg kan se hvordan de er
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis