Ford Escort

Hej.

Jeg har et problem med min Ford Escort. Det er en 1.6i CVH efi 105 hk fra 1991.
Problemet er at den nogle gange har svært ved at starte når det er koldt. Andre gange starter den fint nok, men den hakker voldsomt når jeg begynder at køre - indtil den har fået varmen.
Jeg har lige sat nye tændkabler og tændrør (og ja det er de rigtige) og luftfilter i, i håb om at det ville hjælpe men det gav ingen effekt.
De gamle tændrør fra cyl. 1 og 2 så fine ud (lysebrune), men dem fra cyl 3 og 4 var lettere sorte.?? Kan der tolkes noget heraf??
Håber der er nogen der har en god idé til hvad den kan fejle..
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hey....
har også haft escort engang,der var problemet,fugt i tændspolen.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Havde en gammel Escort, hvor der var en micro revne i strømfordeler dækslet.. Og det lavede noget der minder lidt om dit problem, Moslund.

Nyt dæksel og problemet forsvandt..
Et nyt strømfordelerdæksel kan være forskellen på Himlen og Helvede! :-)

Med venlig hilsen
ktm

 

Fugtfortrænger er forsøgt på alle tænkelige kabler.
Og jeg kan sige så meget af det ikke en fugt i strømfordeleren.. for den har ingen strømfordeler. Det er en CVH efi motor..
Ikke nogle der finder to lettere sorte tændrør mistænkelige??
Håber på flere gode ideer smile
Annonce
Citat fra moslund

Fugtfortrænger er forsøgt på alle tænkelige kabler.
Ikke nogle der finder to lettere sorte tændrør mistænkelige??
Håber på flere gode ideer smile


Jo da, men derfor vil der alligevel være et sted, hvorfra højspændingskablerne kommer ud fra, og der er der noget at interessere sig for!!

Med venlig hilsen
ktm

 

okay, jeg vil prøve at se nærmere på det i morgen så.. men hænger fugt sammen med at problemet forsvinder så snart den bliver varm?? Den skal bare køre nogle minutter - så er problemet væk. Dog står den nogle gange og svinger i omdr. når den er varm. Hvis det er samme problem der forårsager dette, kan det vel næppe være fugt??
sådan en escort har jeg også haft... jeg tror ikke det er tænding da der kun er 4 tændkabler ingen strømfordeler..bruger den olie eller vand? har den underkompression prøves ved at tage olie påfyldningsdækslet af i tomgang, der må ikke stå en tåge op af. De modeller har lidt problemer med tomgang det er ikke nemt at gøre noget ved. måske en anden styre boks eller sonde kan hjælpe men det er dyrt.. en lille fif der somme tider hjælper lidt er at tage stel kablet af i 2 min, så nul stilles boksen.
Jeg synes ikke den bruger voldsomt meget olie eller vand, men JA det "ryger" op når jeg tager dækslet af... hvad betyder det?? Har det noget med de 2 tændrør at gøre?
Karburator sprit i denne tid....

Tank dog 95 bio hos Statoil. Så sparer du miljøet 2 gange.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis