Renovering af hus (lofter, gulve, køkken osv.)

Hej,

Jeg skal igang med at renovere hus meget snart. Vi har følgende projekter vi skal igang med:
Ordne lofter der er i dag træ lofter (lister), vi vil meget gerne hvidpigmentere disse. Har læst mig til de skal vaskes ned grundigt og derefter igang med pigmenteringen. Kan man gøre dette med en sprøjtepistol evt. Wagner W850E?
Kan man ligge trægulv oven på et gulvtæppe som igen ligger på betongulv? (Det er et clickgulv)

Vi skal også have malet alle køkkenlåger (9 alm og 1 højskab + 6 låger + 2 store låger) kan man også gøre det med sprøjtepistolen? Det skal være hvidt, hvilken slags maling skal jeg gå efter?

Håber på lidt hjælp rolleyes
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville nok pille de der gulvtæppe af inden jeg lavede et nyt trægulv... de lugter sikkert også af gamle hund eller det der er værre smile... nej væk med dem....
Jamen det er jo hele TRE ting på en gang... DET går virkeligt ikke.

Og dog.
Hvidpigmentering er såmend let nok, du skal bare være opmærksom på et par ting: Husk at gøre GRUNDIGT rent først, gerne med en rigtig trærens.
Herefter så skal du jo til at blande din "maling". tag gerne en mat hvid maling, ikke oliebaseret. Bland den med vand, omkring 1:2-1:5 afhængig af hvor lyst du vil have loftet. Stryg herefter malingen på, ET HELT BRÆDT af gangen. Du må for guds skyld ikke stoppe halvvejs da det kan ses meget tydeligt. Det bliver nu nok heller ikke et problem hvis du bruger sprøjtepistol.

Gulvtæppet: Nej... Det kan man ikke. Dvs. man KAN godt, men som pma siger, du vil fortryde det. Pil tæppet af, og læg en skumfiltmåtte og læg dit gulv på den. Jvis det har interesse, så har jeg 15 m2 lyddæmpende filt du kan få exceptionelt billigt, da jeg ikke selv har brug for det.

Køkkenlågerne, ja, brug bare pistolen. Lav en malekasse, og sprøjt lågerne udendørs, så er det ok. Malingen du skal bruge afhænger af hvilket "look" du vil have. Men det vil se rigtigt pænt ud hvis du eks. bruger en højglans maling, og lakerer den bagefter. Især hvis du maler med spøjtepistol, eller spraydåse, da du hermed undgår struktur i din maling, og det blanke look dermed vil være rigtigt glat og flot. Brug dog ikke mere end glans 70 i din lak, da det ellers vil se helt spejlagtigt ud.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
1. Loftet males med panelhvid fra trip trap eller tilsvarende leverandør. Fås i 2 styrker. Man kan bruge fortyndet plastmaling, men ikke hos mig. Panelhvid dækker vel 6-8 m 2 pr. liter.

2. ja tæppet skal væk.

3. Hvis du ikke har sprøjtemalet før, så ville jeg i din situation få en autolakerer til at sprøjte dem. Men modigt hvis du tør. Du skal nok øve dig på jeres bil.... ;-)

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Tak for hjælpen indtil videre, jeg kommer med garanti tilbage igen med flere spørgsmål.
Men indtil videre ved jeg da at jeg skal fjerne gulvtæppet, men venter til der er malet. Køkkenlågerne bliver noget af et projekt, men naturligvis kan det lade sig gøre ;-)

Jeg tror dog jeg bliver meget upopulær hvis mandens SAAB pludselig er hvid i pletter og striber istedet for mørkeblå :-) Men sjov tanke!
Angående lakeringen af jeres køkken: Jeg har selv lige fået lakeret mine køkkenlåger og skuffer ved en autolakerer til kr. 3500,00 - der var ca. 20 låger/skuffer i alt.

Sammenlignet med mine låger til klædeskabet som jeg selv har malet så er der en verden til forskel. Køkkenlåger mv er simplehen meget pænere.

Min autolakerer fortalte også at mange hvide nuancer blev lidt gule med tiden så man skal være meget opmærksom på hvad man maler med.

Konklusion: Hvis man ser på tiden man bruger, prisen på malingen og selve resultatet så synes jeg ikke at det kan betale af lave det selv.
Jeg havde også fået den ide at male køkkenlåger, men så sammenlignede jeg prisen på god grunder, dækmaling, sandpapir osv. for ikke at tale om tid og besvær, - med prisen på nye IKEA låger. Så det blev nye låger. De passer efter lidt pillearbejde.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også