Min bil gik i stå?

Hej

Jeg har en Opel agila 1,2 16 v comfort, som gik i stå her idag.

Ja benzinmåleren var godt nok nede ved de røde streger (min bil blinker ikke, når der skal benzin på med en rød knap) N

å men lige pludselig så begynder bilen i hvert og rykke hoppe, og går så til sidst helt ud, først kunne jeg ikke starte den igen, men det kunne jeg så kort efter.

Jeg fik en til at komme med 5 liter benzin, og kørte så selv hen og fyldte helt op for at finde ud af, om det var problemet.

Jeg fyldte selv 34,18 liter på, altså er der fyldt 39,18 liter på helt præcis og ud fra at min tank er på 42 liter, ja så burde der jo være 2,82 liter tilbage i tanken, kan det så godt stadig være benzinen, det var galt med?, og kan det skyldes, der er noget galt med tilførslen til reservetanken (ved ikke lige hvor stor reservetanken er), men i hvert fald kørte jeg da bagefter hen og fylde benzin og hjem uden problemer (forholdsvis kort tur) men alligevel.............

Nogen der har en ide om det kan være noget andet eller en forklaring på det??
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ck

Hej

Jeg har en Opel agila 1,2 16 v comfort, som gik i stå her idag.

Ja benzinmåleren var godt nok nede ved de røde streger (min bil blinker ikke, når der skal benzin på med en rød knap) N

å men lige pludselig så begynder bilen i hvert og rykke hoppe, og går så til sidst helt ud, først kunne jeg ikke starte den igen, men det kunne jeg så kort efter.

Jeg fik en til at komme med 5 liter benzin, og kørte så selv hen og fyldte helt op for at finde ud af, om det var problemet.

Jeg fyldte selv 34,18 liter på, altså er der fyldt 39,18 liter på helt præcis og ud fra at min tank er på 42 liter, ja så burde der jo være 2,82 liter tilbage i tanken, kan det så godt stadig være benzinen, det var galt med?, og kan det skyldes, der er noget galt med tilførslen til reservetanken (ved ikke lige hvor stor reservetanken er), men i hvert fald kørte jeg da bagefter hen og fylde benzin og hjem uden problemer (forholdsvis kort tur) men alligevel.............

Nogen der har en ide om det kan være noget andet eller en forklaring på det??

Hejsa..
Har da et bud :-)

Hvis der stadig har været lidt benzin i tanken, hvad det jo lyder til, Kan det have været luft.
Når der ikke er ret meget benzin i tanken, så kan det ske, alt efter udformning af tanken, at benzinpumpen suger luft.. fx hvis du har kørt over "vejbump" eller tilsvarende.. Tror det er det der er sket..

Mvh Jan J
Det er normalt at "sugerøret" ikke når helt ned til bunden af tanken, for at undgå at den suger slam og møg op... Så du har prøvet om den kunne kører på dampe fra benzinen.. Det kunne den så ikke... wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Ok så er jeg mere rolig, hvis i blot mener, at det er det der er sket. Jeg kørte dog ikke over nogle vejbump, da det skete men kørte ned af en vej med hældning måske det kan give samme resultat. Blev bare lige nervøs for at det var noget andet end benzinproblemet............
Præcis, det med hældningen kan meget vel være forklaringen!
Held og lykke med at det bare var det! :-)

Med venlig hilsen
ktm

regn ikke med hvad fabrikanten skriver tanken kan indenholde. det gælder muligvis på en ny tank. en 45 liters tank kan sagtens køres tør på 42 liter. den kan ikke suge det sidste
Hej
Prøv at fylde kaburatorsprit på bilen, det der svarer til de 42 liter, og så fylde den op. jeg tror du har lidt meget vand i bunden af tanken, og evt. at varmluft indsugningen ikke står rigtig, eller indsugningsslange hoppe af.

Med venlig hilsen

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis