Luft/vand varmepumpe

Jeg har kigget lidt på div. varmepumper og har set at indmaden i indedelen i en luft/vand varmepumpe til kr. 15.000,- er mere simpel end i indedelen i en luft/luft varmepumpe til fx. kr. 3000,-, Udedelen må i princippet være ens - så er det jeg tænker om man ikke kan bygge en luft/luft varmepumpe om til luft/vand - er der nogen som har prøvet - eller har forslag til hvordan det kan gøres.

I luft/vand varmepumpen jeg så, var indedelen sådan set kun en kobberspiral m. 2 - 3 viklinger som gik indeni en større kobberspiral hvori vand til centralvarmeanlæg eller varmt brugsvand blev opvarmet - muligvis kunne den køre uden indirekte varmtvandsbeholder - ellers havde jeg tænkt på at lade den opvarme en solvarmeakkumuleringstank m. 2 spiraler - således at jeg kunne tilslutte mit brændefyr i den koldeste tid for at spare el.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1 garantien ryger.
2 den skal være stor nok til at rive en 8-11 kW ud af ærmet for at være til nogen nytte
3 der skal være en termostat for at ikke koger vandet væk på en varm dag.

er dette noget der kan gå op i en højere enhed kunne en der har en luft/luft vel åbne den og tænke "ude af kassen"?


- Endjinn

Sidder og kikker på en elmåler der drejer den forkerte vej rundt :)
En sådan varmepumpe kan næppe levere vand nok til et bad, og er derfor afhængig af varmevandsbeholderen for at fungere tilfredsstillende.
Husk at du piller i kølemiddelkredsløbene. Du finder næppe en kølemontor der vil påtages sig opgaven. Kølemidler må ikke slippes ud i atmosfæren.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis