Vista og sikker fjernelse af hardware

knægten har fået en PC med Vista. Af en eller anden årsag er ikonen "sikker fjernelse af hardware fremme neden på bundlinien til højre. Den viser hhv. harddisken og dvd-drev, som den tilbyder at afbryde.
Det er ikke så farligt, da de jo kommer igang igen ved næste logon, men det virker ret tumpet. Hvordan får jeg dem ud af menuen?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har det samme på min pc, hvor alle mine drev sidder via SATA og en PCI controller. Der står de også på proceslinien som "sikker fjernelse af.."

Hvis jeg bruger "sikker fjernelse.." holder alle drev op med at "virke".. Dog ikke C. (Det kan ikke afbrydes/fjernes..)

Bliver fundet igen ved genstart..

Tror ikke at det kan fjernes i proceslinien.. Kunne tænke mig at det er fordi mine drev er sat til via SATA/PCI controller og diske sat til via SATA kan jo afbrydes mens maskinen kører.. bare man vælger "sikker fjernelse.." Har prøvet og det virker fint.. diskene slukker og de kan tages ud af maskinen..

Gætter på at din søns maskine, Lars ON, er sat til med SATA på MB til diske/drev.. Og ikke IDE..

Har XP pro
tak for svar.
nu er der i mellemtiden sket det, at "sikker fjernelse af hardware" for harddisken og DVD er forsvundet af sig selv. Jeg går ud fra, at Vista selv "lærer" når man ikke reagerer efter et par logon.

Men sætter man en USB stick i og fjerner den igen, så kommer de op igen i en periode. Sådan er det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis