LAstvogn som privatkøretøj....

Hej med jer.

Vi er nogle stykker der kom til at snakke lidt om mulighederne og eller begrænsningerne i at have en klassisk lastvogn... Altså en af de lidt mindre der rullede manga af i 60'erne og 70'erne. Fx en Scania 50...

Hvis man køber en sådan og ønsker at køre lidt hobby kørsel med den. Jeg tænker på en tur ned til Jem og fix.. på skovtur med ungerne, en tur til træf osv...

Hvordan er det så lige med indregistreringen..
Er det på guleplader, og hvad koster en sådan vogn, med en totalvægt på fx 6-10 ton? Er der misundelses afgift på de guleplader? Skal den kun veteransynes, hvert 8 år? Er vægtafgiften reduceret til 20% som andre veteraner?

Hvad med forsikring... hvad vil det koste og hvor kan den forsikres?

Nogen der har lidt erfaringer på området?wink

MVH Njord
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra njord

Hej med jer.

Vi er nogle stykker der kom til at snakke lidt om mulighederne og eller begrænsningerne i at have en klassisk lastvogn... Altså en af de lidt mindre der rullede manga af i 60'erne og 70'erne. Fx en Scania 50...

Hvis man køber en sådan og ønsker at køre lidt hobby kørsel med den. Jeg tænker på en tur ned til Jem og fix.. på skovtur med ungerne, en tur til træf osv...

Hvordan er det så lige med indregistreringen..
Er det på guleplader, og hvad koster en sådan vogn, med en totalvægt på fx 6-10 ton? Er der misundelses afgift på de guleplader? Skal den kun veteransynes, hvert 8 år? Er vægtafgiften reduceret til 20% som andre veteraner?

Hvad med forsikring... hvad vil det koste og hvor kan den forsikres?

Nogen der har lidt erfaringer på området?wink

jeg ved du kan hitte noget svar her inde under love og regler

http://www.motorhistorisk.dk/
og ellers er jeg ret sikker på de kan guide jer igennem regel bunkernewink

ellers er jeg sikker på ham her har helt styr på det
http://www.veteranlastbil.dk/
han har i øvrigt en Scania L50 super

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.