Skruer i stedet for klemmer i grøn indmuringsdåse

Hejsa

Man kan få skruer til at skrue afbrydere mm. fast i grønne indmuringsdåser, i stedet for at bruge klemmerne.
Men disse skruer kommer jo i mange forskellige længder.

Hvis jeg har min grønne indmuringsdåse plan med væggen og en helt alm. fuga afbryder, hvilken lændge skrue bruger man så typisk?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan ikke lige hjælpe dig med længden, men når du ved hvad du skal have, så kontakt den lokale elektriker og køb en pakke af ham for en stang wienerbrød. Alternativet er et vacuumpakket papkort med 6 stk for 89 kr i SilvanBauhjem&fixHaus....
Hej...

Mener at det mest normale at bruge er 44mm eller der omkring. Men der findes både dybe indmuringsdåser og normale. Det bedste du kan gøre er at tage noget at måle med og så måle HELT ind i bunden af dåsen. Og så lægge 5 mm til. Sådan får du de helt rigtige skruer til dit behov..

Håber at svaret kan bruges.
De er faktisk også ganske dyre IRL, sådan EN skrue koster ca. 2,- for os elektrikere.

Men da stadig en del billigere end silvan..!

Ps. jeg mener at det er ca. 50-55mm man normalt bruger.. det er sjældent at du kan få dåse 100% plan med væggen.

Citat fra MikeMarbjerg

Kan ikke lige hjælpe dig med længden, men når du ved hvad du skal have, så kontakt den lokale elektriker og køb en pakke af ham for en stang wienerbrød. Alternativet er et vacuumpakket papkort med 6 stk for 89 kr i SilvanBauhjem&fixHaus....
Dem der følger med eks. en fuga "ting" er 40-45 mm afhængig af hvilken "ting" du køber. Men for en lille beløb på omkring kr. 39,20 plus moms kan du få en hel pakke LK afbryderskruer med 100 stk i eks. 55 mm. Vælger du at købe de lidt dyrere fuga skruer, så vil afbryderskruen have gevind næsten fra spids til top, og du vil dermed kunne klippe din skrue i den længde du har behov for, og så kan du nøjes med at købe en pakke med 65mm skruer... Men de koster altså også lige omkring kr. 151,20 plus moms.

Så jeg har købt en pakke med 50, 60 og 65 mm LK skruer til mit projekt. ALT skal jo i de grønne dåser idag hvis man vil skjule det. Selv mine højtalere har jeg ført kabel til gennem en indmuringsdåde (og, nej, det er ikke her de lange skruer er blevet brugt).
Hej Twist..

Hvor finder du 100 stk til 39,95 ??? 3x51mm koster 1,55+moms stykket.. Hvilket vil sige ca. 155+moms for en kasse ??
Og til hvilket fuga material følder der afbryder skruer med ??? jeg har i min dage som elektriker endnu ikke set at der har medfulgt andet end klør.

Citat fra Twist

Dem der følger med eks. en fuga "ting" er 40-45 mm afhængig af hvilken "ting" du køber. Men for en lille beløb på omkring kr. 39,20 plus moms kan du få en hel pakke LK afbryderskruer med 100 stk i eks. 55 mm. Vælger du at købe de lidt dyrere fuga skruer, så vil afbryderskruen have gevind næsten fra spids til top, og du vil dermed kunne klippe din skrue i den længde du har behov for, og så kan du nøjes med at købe en pakke med 65mm skruer... Men de koster altså også lige omkring kr. 151,20 plus moms.

Så jeg har købt en pakke med 50, 60 og 65 mm LK skruer til mit projekt. ALT skal jo i de grønne dåser idag hvis man vil skjule det. Selv mine højtalere har jeg ført kabel til gennem en indmuringsdåde (og, nej, det er ikke her de lange skruer er blevet brugt).
Annonce
Citat fra StenKrog

Hej Twist..

Hvor finder du 100 stk til 39,95 ??? 3x51mm koster 1,55+moms stykket.. Hvilket vil sige ca. 155+moms for en kasse ??
Og til hvilket fuga material følder der afbryder skruer med ??? jeg har i min dage som elektriker endnu ikke set at der har medfulgt andet end klør.


Hej Sten

måske skulle du drøne i Harald Nyborg? http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8792&n=10&KundeID=

Eller de dur måske ikke? De har en stk-pris på 60 øre.

mvh
Jørgen
Jeg har nu købt mine hos den lokale el installatør. Som sagt, så længe man køber LK istedet for fuga, så er de meget billige. Prisen er såmend anført på pakken direkte fra producenten (LK), så det er nok inklusive forhandlerens avance.

Jeg syntes selv at det var billigere at købe mange billige(re) skruer end at købe fugas skruer, da de jo netop koster i nærheden af 1.80 kr pr stk inkl. moms. Prøv at høre din lokale pusher hvad han vil have for en pakke af:

EL nummer10 39 015 654

Jeg oplever nu tit at der følger skruer med fuga materiel, eks. på deres 2M multimedie stik var vist nok det sidste jeg fik skruer med til, men igen.... DE skruer bliver hurtigt for små hvis man har lidt tapet, eller gips eller lign.
Bliver desværre nødt til at korrigerer dig lidt igen..

Fuga er lavet af LK, LK har lavet fuga samt opus materiel i stikkontakter/afbryder.
LK´s skruer er de dyreste anyways, dog har fx. solar deres egne afbryder skruer som er "lidt" billigere..

Det EL nummer du referere til ser sådan ud:
opupPage('ArticleNo=1039015654')" target="_blank">10.39.015.654AFBRYDERSKRUE 3X65MM PZ1NonStockTrue.gifkr 1,89

Dette er vel og mærket min installatør pris.. Så du har virkelig fundet dig en guldgrube...

Så kan du se hvad prisen er hos en Installatør, (det skal påpeges at du som installatør er forpligtet til at købe 100,- stk- dog vælger alle grosister at vise prisen stk vis.)



Citat fra Twist

Jeg har nu købt mine hos den lokale el installatør. Som sagt, så længe man køber LK istedet for fuga, så er de meget billige. Prisen er såmend anført på pakken direkte fra producenten (LK), så det er nok inklusive forhandlerens avance.

Jeg syntes selv at det var billigere at købe mange billige(re) skruer end at købe fugas skruer, da de jo netop koster i nærheden af 1.80 kr pr stk inkl. moms. Prøv at høre din lokale pusher hvad han vil have for en pakke af:

EL nummer10 39 015 654

Jeg oplever nu tit at der følger skruer med fuga materiel, eks. på deres 2M multimedie stik var vist nok det sidste jeg fik skruer med til, men igen.... DE skruer bliver hurtigt for små hvis man har lidt tapet, eller gips eller lign.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis