manglende varme i en radiator.

Jeg har en radiator i det ene rum i huset som ikke bliver varm.. Jeg har prøvet følgende, udluftet den (men der er ingen luft i) og derefter har jeg pillet termostaten af og motioneret nålen på ventilen, men nålen i ventilen bliver inde og hopper ikke ud på plads igen, derfor har jeg prøvet at skifte den lille ventil, men nålen på den nye gider heller ikke at hoppe ud.. noget siger mig at der mangler tryk igennem røret ??? da det vel er trykket som skubber nålen ud normalt.. Der er fuld varme på resten af hytten og røret op til den kolde radiator er også lunt så det virker som om den rør-stump (ved ikke hvad navnet er) som termostaten skrues på er defekt, kan det være det der er galt ?
Jeg har en radiator i det ene rum i huset som ikke... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er en lejebolig, så prøv at snakke med udlejeren/viceværten.
For er installationen ikke iorden er det deres ansvar at ordne det.

Mvh.
Flemming

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Jeg har haft samme problem med mine stifter, med at de sætter sig fast, fordi ikke bliver motioneret i løbet af sommeren.

Problemet var bare at de ikke hjalp at motionere. Stiften var godt "løst" men der kom intet var på radiatoren.

Normalt skifter man stiften med hus uden problemer (Der kan komme lidt vand, men kun meget lidt).

Når man nu alligevel har stift med hus af kan man stikke en mindre skrutrækker ind i "holderen" og motionere den del der sidder derinde. her skal man dog være opmærksom på at der kommer noget mere vand ud, men det er OK at motionere (Havde VVS tekn. besøg. det var ham der viste mig dette trick)

Nu er der varme på :-)
Tak for input splitbus smile

Når du siger "hus" mener du så det som findes bag de 4 skruer lige bag ved selve ventilen?

Når du siger der kommer "en del mere vand" ved at "motionere".. hvor meget er det så? Flere liter?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis