Troldtekt

Hejsa Allle i herlige LDS`ere

Skal lige høre om der er nogle herinde som har gjort sig nogle erfaringer med montage med troldtekt plader i rum med højt til loftet.

Overvejer at bruge det i mit husbyggeri jeg er i fuld gang med.

Tagdækkerclaus

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm forstår ikke helt du vil bruge det? Jeg synes umiddelbart at det er meget grimt.....??
Kender det fra garager...
Men har da også set det anvendt i højeloftede rum.

Det gode ved troldtekten er at den er noget mere lyddød ens gipspladerne.
Den skal ikke sparteles og filtes samt males.

Om man kan lide looket er jo en smagssag.

Når vi nu er i kanten af problemer omkring gipslofter. Ja så fåes jo nogle akustikplader med hulmønstre. Disse plader er med til at gøre rummene mere lyddøde.

Men hvad med overfladebahndling af disse?

Det normale er jo at man lægger et lag glasfilt på lofter i gipsplade. Men hvad gør man ved akustkpladerne? Tror ikke man efter at have moontere filt ønsker at skulle skære alle hullerne i pladen rene for filt!

Nogen der har prøvet?

Argumenet for at bruge filt er ja at man herved mindsker risikoen fro revne dannelse betragteligt... Skal man bare leve med revner hvis man anvender skustikplader? rolleyes

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Vil gerne have troldtekt i vores stue da vi får 5,4 m til loft. Trælofter er ikke optimal i højloftet rum som du Njord også skriver. Der kommer trælofter i resten af huset.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

det støver ikke mere end alm. dagligdags støv.

Sydjysk Tagentreprise

7100 Vejle

60767424

Alt i tagpap arbejde

se mere på www.sj-tagentreprise.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Okay, ville bare lige lufte tanken..

Eneste erfaring jeg har med troldtekt, er at man skal være temlig præcis med opsætningen, evt. efter en kridtstreg, da de meget let, tander.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Halløj.

Lige det der med troldtekt gik jeg selv væk fra. Mest fordi jeg ikke kunne få overbevist konen om at det ville virke lyddæmpende i det store køkken/alrum. Men man kan få dem hvor de er meget fine i mønstret. Ikke de der store huller og meget ru overflade som vi kender fra garager og værksteder. Jeg kunne godt leve med dem, da de også giver loftet en slags struktur man ikke ser andre steder.

Mht. Njord og gipspladerne; Der er en gut herude på Gormfeltet der har monteret sådan nogle. Han er yderst tilfreds, og siger at barneskrig og larm ikke virker på samme måde som før!!
Hvordan han har opsat og behandlet ved jeg ikke, men jeg skal se om jeg kan fange ham en af dagene... Han arbejder på nathold, og det er ikke hver dag/aften vi mødes.

I'll be back...

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Det er før set, at den slags plader er opsat med 2-3 cm. mellemrum mellem rækkerne, på sortmalede lægter. Det letter opsætningen og ser ok ud.

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
I søndagens udgave af Jyske Vestkysten (bolig sektionen) var der et hus (fremvist i en artikel) med højt til loftet. De havde sat troldtekt op. Man kunne tydeligt se mellemrummene mellem pladerne. Det så faktisk rigtig godt ud.
Arbejder for et firma som tager billeder af boliger... Vi tager jævnligt billeder af huse med troldtekt og det ser næsten altid super flot ud i boliger med højt til loftet....

Har flere steder set det hvor der var lavet højttalere under (spørg ikke hvordan)... Men på den måde ku man måske samtidigt lave et fedt lydsystem i huset uden det ser klodset ud..

/Anders
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også