Har jeg dummet mig??!! Aarghh

Hejsa

Tror jeg har dummet mig en smule.

Jeg har lavet gulvarme i hele hytten, pex med trådløs styring og alt det der.

I min stue lagde jeg først de der plader(ca 4 mm tykke) til og rette lidt op på min støbning, der efter lagde sådan et flamingo/sølvpapirs lag ud med sølvpapiret opad. Og til sidst et lamelgulv.
Gulvet har meget svært med at blive varmt, men køkkenet hvor der er klinker er der masser varme.

Holder det der flaming/sølvpapir varmen nede i betonen eller??

Har jeg kvajet mig??
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som udgangspunkt føles trægulv med gulvvarme slet ikke lige så varmt, som klinkegulv med gulvvarme.
Desuden må trægulvet heller ikke blive for varmt (25-27 grader), da det ellers vil slå sig.
Det afgørende er om systemet kan opretholde den ønskede rumtemperatur, så det kan du jo prøve at kontrollere.
Lyder lidt specielt med det der flamingo/sølvpapir? Hvis det er en dampspærre ville jeg mene at det skulle ligge direkte over på betondækket. Altså nedenunder din "trindæmper" på 4mm. Lige meget hvordan sølvpapiret vender så vil det reflektere varme i nogen grad.

Men tjek rumtemperaturen og sammenhold den med indstillingen på systemet.
Hej

Det lyder som om du har lagt et uorganisk materiale (4 mm plader?) ud under din fugtspærre og det giver en kæmperisiko for skimmelsvampe/svampeskader da fugten vil samles under din fugtspærre i pladerne.

Jeg har pt en lignede sag hvor der er skimmelsvampe under fugtspærren i et korkgulv, og hele huset er forurenet med skimmelsvampe.

Forøvrigt tror jeg ikke dit gulv er beregnet til 2 lag trindæmpning som du har lagt, men det ved din leverandør. Der kan være for "blødt" under gulvet og samlingerne bliver for hårdt belastede.

Dit gulvvarmesystem burde have en blandesløjfe med fastlåst maxfremløbstemperatur, så overfladetemperaturen ikke kan overstige den af leverandøren anbefalede.

Der kan evt være luft i din gulvvarmeslange, og i så tilfælde kan du skylle den igennem med tilsluttede haveslanger fra vandhane/afløb.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis