Zink på kvist

Hejsa

Når man beklæder en kvist med zink og bruger de korrekte vandfaste plader er det så et krav at der bruges et mellemlags materiale mellem zink og træplader ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Om der lige er et lovkrav om dette ved jeg ikke, men jeg vil anbefale dig at lægge et lag tjærepap imellem. Det nedsætter muligheden for kondens på bagsiden af zinkpladerne, der igen forhindre starten på skimmelsvamp /råd.

V.h. Håndværkeren
Det med brædder er også det jeg syntes at se nogle steder og andre steder blot de vandfaste OSB plader....

Men kan ikke finde nogen steder hvor der helt fast står hvordan og hvorledes !
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
By & Byg udgiver nogle faktablade og på et af dem fremgår det hvordan man bedst laver sådan en kvist med de rå brædder for at undgå råd. Jeg havde selv købt databladet ved By & Byg, det kostede ikke ret meget. Kan desværre ikke sende det til dig, for det er bortkommet i mellemtiden :-s

Se evt. vedlagte foto. Den er lavet efter anvisningen.
Hej.

Hvis der bliver brugt ru brædder med en afstand på 5-10 mm er dette nok. Hvis der derimod bliver brugt plader (krydsfiner eller OSB), eller brædder med fer og not skal der udlægges et mellemlag imellem zinken og pladerne. Der laves forskellige materialer der kan bruges til dette. I øvrigt findes der en ganske glimrende anvisning på reihnzink.dk

Vh Christian.

BTH studerende
Hvis der benyttes rupløjet brædder, osb eller krydsfiner skal der altid lægges et mellemlag mellem underlaget og zinken ja.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis