Eddikesyre og ukrudt Fra NG 2410 12-07-2000 00:11 Ved nogen om man kan bekæmpe ukrudt men eddikesyre??og hvordan (blandingsforhold os.v.)Med venlig hilsenKen Kreutzmann 11 svar 1 2 › » Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:12 Jeg er nu ikke specielt vidende omkring have m.v., men hvorfor bruger duikke blot ganske alm. salt. ? (må dog under ingen omstændigheder bruges tætved planter, man fortsat ønsker).mvh Ivan
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:12 Er Roundup alt andet lige ikke både mere effektivt og miljørigtigt?mvhJan
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:12 Med mindre syltede asier og lign. er giftige, er der vel ikke noget farligt i eddike syre.-- MVH. Martin SønderborgNB.: Pil ikke ved min e-post adresse.læs om hjemmefødsel på http://foedhjemme.home.dhs.dk LDS Tip Automatisk tip Altid lave priser hos Harald Nyborg! Se ugens bedste tilbud her
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:13 Eddikesyre er ikke et velegnet middel til bekæmpelseaf ukrudt - udover den gode virkning det har på spirendefrø når træflis nedbrydes i jorden.Når der er interesse for eddikesyre, hænger det måske sammenmed, at hormonmidler var salte af eddikesyre (acetater), mensyren havde ingen effekt på ukrudtet.Hvis man ikke vil anvendes det miljøvenlige stof glyfosati f.eks. Roundup - måske p.g.a. den ublu pris de tager for de småsprøjteflasker til havebrug, kan man prøve med et oliepræparatsom f.eks. terpentin, der stopper planternes spalteåbninger.En del har nævnt køkkensalt, der i ret små mængder forhindrervandoptagelse fra rødderne. Man skal blot være opmærksom på, atnatriummet i saltet ødelægger jordens struktur, hvilket vel ikkehar den store betydning mellem fliser.mvhPer A. Hansen
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:13 Jeg ved ikke om man kan bruge eddikesyre til det.Men selv bruger jeg sommetider alm husholdnings-eddike som jeg enten penslerpå eller sprøjter med en forstøver.Hilsen Finn"Ken Kreutzmann"
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:13 Med hensyn til glyphosat så kan man objektivt set sikkert drage en vis tvivlom det nu også+å er så miljørigtigt.Ikke fordi jeg har noget som helst mod Cheminova Agro (jeg har tidligereværet ansat gennem længere tid), men personligt mener jeg måske nok mandrage en smule tvivl om de "forsøg" stoffet har været gennem indenfrigivelsen.I øvrigt har det jo faktisk også været oppe nogle gange at man rent faktiskHAR fundet unedbrudte rester m.v. af stoffet i jorden.Alt kan jo diskuteres og umiddelbart er stoffet helt sikkert bedre end mangeandre pesticider m.v. men eddike, salt m.v. ved man jo nu og engang hvader. -Ja og så er det jo en hel del billigere.mvh Ivan Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 12-07-2000 00:13 edike = edikesyreForskellen er kun koncentrationen.-- MVH. Martin SønderborgNB.: Pil ikke ved min e-post adresse.læs om hjemmefødsel på http://foedhjemme.home.dhs.org
Sniffer 1638 4440 16-01-2008 17:34 Mon ikke NG har fået klaret sit ukrudt - hans indlæg er fra 2000. Sniffer