Tilstoppet toilet

Hej

Vi har et gammelt toilet som lige siden vi overtog huset ikke har haft et særligt godt skyld.

Jeg har prøvet med et par gummi handsker og se om jeg kunne finde en klak prop, men jeg synes ikek rigtigt at kunne få hånden ret langt ind.

Jeg har lige fyldt lidt ciron syre i toiletet som kan stå natten over.

Er der andre ting jeg kan forsøge mig med? Kautisksoda måske?
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citronsyren vil sikker fjerne kalk OG emalje fra din kumme, så se at få det skyllet ud. Brug Kaustisk soda, men pas på for det er noget hidsigt noget at arbejde med. Beskyt dig med briller og handsker som minimum når du bruger det, og lav så et lille skyl når du har fyldt sodaen i, så den kan komme ud og arbejde på proppen.

V.h. Håndværkeren
[Indlæg slettet]

Med venlig hilsen og på forhånd tak
Emil Jørgensen
Ja, hvis man bruger sådanne karske kemikalier er der ikke noget at sige til at dit afløb ikke virker. Dine afløbsrør kan være så gamle at de er af cement og er faldet sammen fordi de gamle cementrør netop ikke kunne tåle opvaskemidler og des lige.

Evt. kan du også se efter om der er en lille mellembrønddæksel, hvor toiletpapir mm. har det med at danne en prop, som blot skal jokkes lidt med en pind - ellers kan det også være ude i septiktanken at der er kommet et for tykt flydelag eller T-røret her er stoppet med toiletpapir. Evt. må du have den tømt med slamsuger. Disse kan evt. også spule dine rør.

En løsning på længere sigt kunne også være i så vidt mulig omfang at undlade at bruge toiletpapir og istedetfor anvende en lille håndbruser med en kraftig massagestråle og nogle vaskeklude. Kræver som regel at man har armaturet siddende indenfor rækkevidde, hvis man vil undgå at sprøjte ud over det hele - evt. kan man også få en hane til at sætte på selve bruseren, men de er som regel ikke 100% tætte eller sikre.
Brug en svupper, forlæng evt. håndtaget hvis vanddybden er for stor.

Allan
Hejsa..
Jeg ville demontere wc. også for at se om dit problem er større end som så.. Af med skidtet se hvad der er galt.. Det er også meget lettere at rense dine kloarkrør uden dit wc er monteret..
Mvh Jan J
Min erfaring med det lort er at problemet i 9 af 10 tilfælde ligger ude i kloakrørene og der, hvor de fører hen.

Her hjælper kemikalier slet ikke, måske, hvis du har septiktank, forværrer de tingenes tilstand.

Det er ikke en misundelsesværdig affære, siger manden der har prøvet næsten alle kvaler inden for disse triste sager! :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Apropo septitank, er der en sådan kunne problemet være der hvor kloarken munder ud i denne som oftest i et "T" rør hvor en simpel forstoppelse (større genstand, klud, ble eller lign.) kan være årsagen.

Så af med dækslet og kig her, lav evt. en udskyldning og se hvad der sker.

Allan
Gad vide om manden bor i eget hus, eller er det en lejlighed ?
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis