laminatgulv+ gulvvarme

Hej.

lækkert forum jeg har fundet her smile

Jeg har en entre samt køkken hvor der er de grimmeste klinkker på..

Vi har overvejet enten at lægge laminat gulv eller nye klinkker, men da der er gulvvarme i hele huset ville jeg høre om det stadigvæk vil være effektivt hvis man lagde det ovenpå det eksisterende gulv eller om det skal af først.. Hvis man nu piller de gamle klinkker af skal gulvet så støbes på ny eller kan man godt slibbe den gamle lim af og få gulvet plant til et nyt lag lim? Jeg så nu helst det var muligt at lægge det på det eksisterende...smile Grunden til at jeg ville lave den nemme løsning er at huset er lejet så man gider ikke at poste for mange penge i...

På forhånd tak..

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det nemmeste ville jo nok være at finde et rigtigt godt tilbud på et fint gulv,og så få udlejer til at betale,han skal bare overbevises om det gamle gulv er rigtig grimtsmile men ville nu nok pille det gamle gulv op og ligge nye fliser.hvis du vælger laminat skal der jo nok noget gulvplade under til at ligge det på,og så ved jeg ikke med varmen,den bliver jo nok dæmpet noget.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Du kan godt lægge trægulv direkte på fliser. Det har jeg også gjort et enkelt sted i huset, fordi jeg ikke gad at pille flere fliser op. Jeg har købt en parketlim og limet det nye trægulv til fliserne... det fungerer fint, men parketlim er jo lidt dyr, regn bare med omkring kr. 80-100 pr kvm. du skal lime.

Det er ok hvis der er gulvvarme, fliserne holder fint på varmen, og det give lidt bedre "holdbarhed" på varmen....
Citat fra smedenx

det nemmeste ville jo nok være at finde et rigtigt godt tilbud på et fint gulv,og så få udlejer til at betale,han skal bare overbevises om det gamle gulv er rigtig grimtsmile men ville nu nok pille det gamle gulv op og ligge nye fliser.hvis du vælger laminat skal der jo nok noget gulvplade under til at ligge det på,og så ved jeg ikke med varmen,den bliver jo nok dæmpet noget.



Jasmile udlejer syntes gulvet er grimt.. så der er frit slag.. Kan altid høre om de giver lidt tilskud... Jeg havde nu tænkt mig at lægge det direkte oven på gulvfliserne da gulvet er plant nok ..

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Citat fra Twist

Du kan godt lægge trægulv direkte på fliser. Det har jeg også gjort et enkelt sted i huset, fordi jeg ikke gad at pille flere fliser op. Jeg har købt en parketlim og limet det nye trægulv til fliserne... det fungerer fint, men parketlim er jo lidt dyr, regn bare med omkring kr. 80-100 pr kvm. du skal lime.

Det er ok hvis der er gulvvarme, fliserne holder fint på varmen, og det give lidt bedre "holdbarhed" på varmen....


Nu er det laminatgulv jeg vil lægge.. det skal vel ikke limes??? Jeg havde tænkt mig at lægge foam ud først også klikgulvet bagefter så kan man altid fjerne det bagefter uden at have beskadiget de gamle fliser.. hvis gulvvarmen ikke er noget problem så bliver det løsningensmile

www.tunebro.dk

Alt i  Brolægning udføres på hele sjælland.  Vi  Brolægger  med alle Stentyper.. Nyhed: Lithos Natursten

Det er ikke noget problem med clickgulv på fliser med varme, men sørg for at købe den foam uden dampspærre - og regn med at gulvet arbejder lidt mere nu når du har gulvvarme i det. Og nej, det skal ikke limes hvis det er et clickgulv.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis