isolering under trappe mod kælder

Opgave: Isolere trappe mod kold-kælder.

Da jeg lige har sat varmepumpe op i entreen..på den anden side af trappen ( se billede ) ville jeg gerne have lidt mere af varme rundt i huset istedet for at det hele forsvinder gennem trappen og ned til kælderen.

Problem: Da trappen jo ikke er så bred igen er min tanke at lime flamingo på de hvide stykker af væggen. Sætte 150mm kiler af mineraluld under trappen + 50mm på disse kiler og så en plade af en art.

Trækilen til venstre undertrappen er jeg lidt i tvivl om jeg skal lime flamingo på eller sætte mineral uld på. ( tager plads )

mht flamingo på de hvide vægge er jeg også i tvivl om jeg bare skal lade dampspærren gå 5cm ned på væggen og så udelade den under flamingoen. ( samme overvejelse ved trækilen. )

Har jeg fat i noget af det rigtige.. der er vel ikke så mange andre måder at løse det på???

jeg er klar over at dette ikke lever op til nutidens standarder, men i et gammelt hus er lidt isolering vel bedre end intet.
Tanken har også været omkring at lave en isoleret lem til kælderen, men den løsning er udelukket netop fordi vi bruger kælderen og ønsker nem adgang til denne.

[URL="http://img21.imagevenue.com/img.php?image=56333_Billede_004_122_873lo.jpg"]th_56333_Billede_004_122_873lo.jpg[/URL]

MVh. Jesper
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flamingo som isolering indenfor er bandlyst pga giftige gasser ved brand. Hvad med en gips varmvæg? Altså gipsplader med 30-50 mm isolering? Du kunne så montere skinnerne på langs af trappen, fylde bagsiden af trinene op med lidt rockwooll og så slutte af med varmepladerne. Så har du også en glat bagside på bagsiden af trappen.
Trappen får mineral-uld. Det er mere de to vægge jeg ville klaske noget flamingo op på..den nemme løsning så der ikke er nogen direkte kuldebro. - men det er så ikke en god ide kan jeg forstå.

MVh. Jesper
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis