Hjælp til flipper

Hej

Jeg er ved at renovere en gammel flippermaskine. Det mekaniske har jeg lavet, og den spiller godt. Nu vil jeg gerne have playfield (spillepladen) renoveret. Den er malet, og derefter lakeret. Lavet i USA 1976. Pladen har krakeleringer, det vil sige små halv cirkler over det hele.

Jeg vil gerne have den renset, fjernet krakeleringerne, og lakeret igen, så den bliver glat for kuglen at køre på.

Hvordan gør jeg det bedst ? Har I nogle bud ?

Anders

http://www.lav-det-selv.dk/forum/attachment.php?attachmentid=6126&stc=1&d=1195508758
Hej Jeg er ved at renovere en gammel... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Men du vil jo ikke slippe af med "revnerne", i hvert fald ikke den synlige del af dem, hvis man lægger en film over.

Hvis jeg var dig, ville jeg måske lige henvende mig i den lokale veteranbilklub, de ved i hvertfald hvordan man kan få den gamle lak af, sikkert også uden at det går ud over malingen. Jeg tror ikke på at du kan få boardet pænt uden at lægge en ny omgang lak. Men så længe den originale maling ikke er påvirket, så er det jo kun et problem at finde den rette teknik.

Men lakken kan jo være krakeleret som følge af enten meget UV lys, eller evt. lidt opsivende fugt på indersiden. I begge tilfælde skal du være opmærksom på at fjerne årsagen til problemet, ellers sker det jo bare igen.
Citat fra grandoldman

så kunne man jo prøve at vandslibe lakken med noget fint papir f.eks. korn 1000 lade det tørre og så se hvordan den vil se ud med ny lak ovenpå.. som jo må fylde revner ud.. ??


Jeg tror det bliver kort 1000 som skal testes på et "usynligt" sted. Men forklar venliget forskellen mellem våd og tør slibning ?

Hva´ så med lak ? Hvilken ? Spray eller pensel ? Slibning mellem hver påførsel ? Husk at kuglen skal rulle mange gange på lakken.

Patina forsvinder ! Ja, og det gør ikke noget for mig. Det er vigtigere at kuglen ruller godt. Jeg skal alligevel rense alt plastic, og sætte nye elastikker på. Så får playfield altså en omgang.
Vådslibning er med papir der kan tåle vand.. det støver ikke, er mere nænsomt og så skyller man slibesnavs af papiret og det holder længe.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også