Airless maling af vægge/loft

Hej LDS- forum,

Jeg skal igang med en større renovering, og vil i den forbindelse høre om der er nogen der har erfaringer med airless maling af vægge og lofter. Har set det brugt meget til listelofter og ujævne overflader, men hvordan bliver strukturen på f.eks. glasfilt? Er der nogle specielle ting man skal overveje i den forbindelse, eller hur ?

Mvh Mike
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
*BUMP* - nogen må da vide noget? smile
Hvilket apparat er man som minimum nødt til at investere i, for at få noget der dur? Nogle hævder at et apparat til få hundrede kr. virker udmærket, medens andre mener de er totalt værdiløse.
Sviner det markant mindre, end når man bruger trykluftsprøjte?
Skal malingen være lige så fortyndet med airless som med trykluft?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej KTM.
med air-less behøver du stort set ikke at fortynde malingen, hvorimod med luft skal malingen være ret tynd. En ordentlig air-less sprøjte koster på den forkerte side af 10.000.- En rulle med lang luv går jo også, og der er ikke så meget rengøring.
mvh.
Erik
wagner har en sprøjte med egen blæser, som jeg synes er god , de elektriske starter og slutter med klatter, så man skal huske ikke at starte på det der skal males.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg vil se frem til en beretning om, hvorledes det er at bruge en sådan fætter!
I særlig grad er spændt at erfare, hvor voldsomt det sviner.

Med venlig hilsen
ktm

 

120 volt!!
kan man nogenlunde enkelt omforme 240 til 120 volt?

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej.
Ja du kan let få en omformer med, men jeg ved ikke om det er godkendt i DK.
Du skal betale 1,7% i told af (maskinen+fragt) og dertil moms 25% af hele skidtet. Du kan også finde en på E-bay i tyskland der er der ikke så meget bøvl med told og moms o.l.
her f. eks. http://search.ebay.com/search/search.dll?sofocus=bs&sbrftog=1&from=R10&_trksid=m37&satitle=wagner+paint+sprayer&sacat=-1%26catref%3DC6&sargn=-1%26saslc%3D2&sadis=200&fpos=ZIP%2FPostal&sabfmts=1&saobfmts=insif&ftrt=1&ftrv=1&saprclo=&saprchi=&fsop=1%26fsoo%3D1
mvh.
Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også