Grafit-snor

Hej alle

Jeg har fået et problem med kølevandspumpen i min lille 6-hestes Korsørmotor
DEN SIDDER FAST.. Eller rettere det gjorde den og problemet er egentlig heller ikke pumpen som sådan, men efter afmontering og adskillelse kan jeg se at den pakning der sidder nede omkring stemplet ikke kan genanvendes. den omtalte pakning er en masse snor, der er rullet omkring stemplet. så vidt jeg kan se er det noget der ligner grafitsnor eller bare noget bomuldssnor der er smurt ind i grafitfedt.. Ca. 2mm diameter..
Mit spørgsmål lyder således: Er der nogen af jer der ved hvor man kan erhverve sådan noget, eller er der en anden løsning end det omtalte. Min ide var om man kunne sno noget snor af alm. pakgarn og så smøre det ind i grafitfedt eller bare alm. bomuldssnor.. Jeg ved at man tidligere brugte grafitsnor til bl.a. stævnrør osv. men det var ofte 6-8mm tykt og det kan jeg ikke bruge.. Min lokale bådpusher vidste ikke rigtigt hvor man kan få fat i det og hvis han skulle forsøge at skaffe det ville jeg formentlig få en rulle med 30 meter ell. lignende..så nu er gode råd dyre..
Håber at høre fra jer

Mange hilsener

Dan
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøv firmaet ADIL i Ærøskøbing, hans familie startede Marstal fabriken, og han ved alt om sådan noget, og har en masse sager. Han har lige skaffet mig en gammeldags fedtkop.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Lynæs
Jeg har kontaktet ADIL og sikken service.. Det viste sig at det produkt jeg søger ikke eksisterer mere, idet det er lavet af asbest, men den gode herre fra ADIL gik lige i sine gemmer og fandt det jeg søgte under stor beklagelse. Beklagelsen gik ud på at han desværre skulle bruge ca. en halv time inden han kunne give mig svar ;-) (der gik ca 20 min. inden han ringede tilbage) yderligere ringede han igen godt en time senere for at fortælle mig at den efterspurgte vare var sent med posten så jeg kan forvente den på min adresse i morgen... Det er hvad jeg kalder super service... Så hvis der er andre der måtte få problemer med at skaffe smådele til gamle korsør ell. Marstal motorer kan jeg varmt anbefale at ringe til ham..
Tak for hjælpen
Mange hilsener fra
Dan Korgaard
Ja det er flinke folk på Ærø, han har også en gang repareret et Borg Warner revers for mig, godt arbejde, fin service, en fair pris så jeg kan også anbefale Jørn.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis