Svampe i græsplænen Fra NG 2410 01-07-2000 00:13 Jeg har voldsomt mange svampe i græsplænen.Findes der et middel eller en metode der kan begrænse problemet.Venlig hilsenLars Jacobsen 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Fra NG Trådstarter 2410 01-07-2000 00:14 Hej Lars!Dette skrives ikke for at give dig et råd mod svampe i en græsplæne, forjeg har ingen. Men svampe-frugtlegemer (og det er jo dem man ser, mensresten af svampen - myceliet - ligger som et filtret net nede i mulden)er for de fleste arters vedkommende kortlivede og står kun i nogle dage.Hvis svampene vokser i ringe kan det dreje sig om svampenElledans-bruskhat, som er spiselig og egnet til bl.a. at lave sovs af.VhØivind
Fra NG Trådstarter 2410 01-07-2000 00:14 Jeg har lige vandet med Atamon for at se om det hjælper. :-)mvh
Fra NG Trådstarter 2410 01-07-2000 00:14 Vi har også "hekseringe", min mor foreslog at vande medatamon, det skulle have hjulpet hos dem. Jeg mener dog atkunne mindes at det IKKE hjalp dengang. Men hekseringebliver jo større og større, så på et tidspunkt er de voksetud af haven.hilsen Søren