Pris på istandsættelse

Hej, jeg har lige købt et 1,5 plans rækkehus hvor der skal laves nogen ting før jeg vil flytte ind..!

Alt er selvbyg, og skal derfor kun have et overslag/ca. pris fra jer selvbyggere, til matrialer.

På første salen skal jeg have lavet 2 rum, et med loft til kip med synlige hanebånd, og et med hems over..
hele loftet er 30m2.
Spærene er ca 100x100 og skal have 150mm + 50mm iso I skråvægge + gavl
Loft, skråvæge, skunk og væg skal beklædes med 2 lag 13mm gips..
Der ud over 3 stk ovenlys og et gavl vindue som blot skal udskiftes.


I stueplan skal der udskiftes 7 stk vinduer, alm størelse (ved ikke nøjagtig mål) og 1 hoveddør.
Hej, jeg har lige købt et 1,5 plans rækkehus hvor... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du vippevinduer - har du tænkt på redningsåbninger??

Vippevinduer er ikke godkendte som redningsåbninger (så vidt jeg lige husker), men der er måske en anden vej ud i værste tilfælde??

Regn du bare med mindst 4K pr. m2 - det skal nok komme deropaf inden du er færdig
Jeg kan fint tilslutte mig det med 4-5K pr. m2 og det er endda med erfaringer 5-7 år tilbage.
Der er så utrolig mange ting, som man bare ikke kan remse op, men som med usvigelig sikkerhed dukker op.
Finder du så lige på noget med et badeværelse/wc oven i, tjae, så løber det også en del op, især hvis man går og får ideer.

Det er ikke for at være negativ men jeg synes du bør være realistisk. Laver du tingene bare nogenlunde ordentligt, kommer pengene vel også ind igen, godt og vel i din lokation.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra ktm

Jeg kan fint tilslutte mig det med 4-5K pr. m2 og det er endda med erfaringer 5-7 år tilbage.
Der er så utrolig mange ting, som man bare ikke kan remse op, men som med usvigelig sikkerhed dukker op.
Finder du så lige på noget med et badeværelse/wc oven i, tjae, så løber det også en del op, især hvis man går og får ideer.

Det er ikke for at være negativ men jeg synes du bør være realistisk. Laver du tingene bare nogenlunde ordentligt, kommer pengene vel også ind igen, godt og vel i din lokation.


Jeg kan ikke andet end at takke for de mange hurtige svar.!

Lækkert forum det her!
Hvis jeg var dig, ville jeg købe dine byggematerialer på nettet. Jeg har sparet rigtigt mange penge ved at handle på www.byggestore.dk. Det er et datterselskab i Bygma gruppen, så de har eller kan skaffe de samme materialer, men de er altid billigere.
Min ydmyge erfaring er... lav et budget for istandsættelsen, hvor du ganske enkelt går hvert rum igennem og i byggerækkefølge skriver alle materialer op. Så får du samtidig en "huskeliste" på, hvad der skal laves og købes ind samt checket, at alt er med (det er træls, når man skruer den sidste skrue i den dobbelte gipsvæg at komme i tanke om, at der egentlig mangler en stikkontakt i hjørnet.....).

Småmaterialer løber hurtigt op - bare tre pakker skruer er nemt 600,- kroner. Så er budgettet stramt, så skriv det ned i hovedtræk (ellers anslå et stort reservebeløb!).

Har du radiatorer/gulvvarme med?

Mvh.

Jan R.
Takker for de gode råd
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også