Isolering inden gulvvarme

Hej

Håber på lidt hjælp.

Er ved at lave en tilbygning i et eksisterende udhus. Her har jeg gravet 500 mm ned.

Har så desværre stødt på det problem at 2 af væggene er støbt på kampesten, så jeg ikke kan benytte sundolit. Jeg kan simpelthen ikke komme "tæt" nok på væggen.

Er det godt nok hvis jeg ligger 400 mm leca nødder, stamper det, ligger gulvvarmen og støber på det??

eller er der andre gode forslag
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare skære polystyrenen/sundoliten til i lidt vinkel, sådan at du kommer helt op mod væggen/fundamentet?
Det bliver vel ikke anderledes hvis du anvender leca (bortset fra prisen..smile )?
Problemet er at kampestenene "rækker" ind i rummet kun 10 cm under gulvhøjde. Så jeg kan ikke ligge sundolit ovenpå.

Der vil så være steder hvor der er sten helt op til betonnen og andre hvor der er hul ned fordi isoleringen ikke passer
Tror godt jeg forstår opbygningen af fundamentet (eller måske gør jeg ikkesmile ) - Men jeg forstår ikke at du ikke kan skære pladerne til så de passer nogenlunde med fundamentet?

Selvfølgelig er der noget tilpasnings-arbejde i det, men så vidt jeg husker er Leca en del dyrere end polystyren-plader.
Husk at gulvvarmen helst skal ligge midt i støbelaget. Bare for at være sikker på at du er opmærksom på det. Du kan købe nogle plastfødder som armeringsnettet "hæves" op i, hvorefter du binder varmeslangerne til nettet...
God fornøjelse

Tommy

Fremgang kommer af en positiv mental indstilling.biggrin


http://www.euroterm.dk
Kan du ikke lægge sundolit så langt som muligt ud til fundamentet og så ellers fylde op med lecanødder ude ved kampestenene
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis