Hvorfor er fjernvarmen kold?

Hej med jer - jeg har brug for hjælp.

Jeg har et to strenget fjernvarmesystem, som jeg ikke kan få til at virke ordentligt. Har ca. 10 radiatorer og et meget lille gulvvarme i badet.

Jeg har luftet alle radiatorer ud. Jeg har prøvet at lufte det samlede system ud. Fremløbet er godt 60 grader og tilbageløbet ca. 20. MEN selv om jeg skruer en enkelt radator helt op - og lukker de andre - så bliver den kun varm i ca. halvdelen. Jeg kan trække varme i en radiator ovenpå ved at lukke for alle andre og sætte cirkulationspumpen i højeste gear. Men så snart jeg åbner andre radiatorer forsvinder varmen igen. Det samme sker med gulvvarmen.

Det bedste jeg kan præsetere er lunkne radiatorer i ca. halvdelen af stueetagen!

Jeg er løbet tør for ideer - er der nogen der kan hjælpe? Men kan jo mærke vinteren komme! confused
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet at pille selve thermostaten af og lige give den lille tap noget "gymnastik" på samtlige radiatorer.

V.h. Håndværkeren
Ja. De ser ud til at bevæge sig frit allesammen.

Udløbstemberaturen på selve fjernvarmevandet (altså ikke det interne system, men ud af huset) er ca. 60 grader. Er det ikke højt?

vh Brian

PS: Har de seneste to år haft en VVSmand ude, men er ved at være træt af at hælde penge i dem :-)
Jo det lyder som om et eller andet er galt, medmindre din kalorie måler sidder på afgangen altså ud af huset. Du betaler efter hvormeget kalorieforbrug du bruger.
Måske du skulle skifte vvs mand, for ham du har brugt virker som om han ikke har tjek på sagerne, tag en fra den nærmeste større by i nærheden af hvor du bor.

V.h. Håndværkeren
Tak for forsøget. :-)

De har alt for travlt de håndværkere :-(
har du en snavse samler på dit fjernvarme ??? kan være den der er stoppet til. du siger du har en pumpe det vil sige du har en væksler til din radiator???
Annonce
Stor temperaturforskel betyder lille flow - altså med så stor afkøling får du kun en meget begrænset vandmængde igennem! Ergo skal du lede efter forhindringer som angivet i foregående indlæg; stoppet snavssamler, returventil, der ikke åbner helt osv.
Kontrollere dit fjernvarme anlæg skidt som vvs`eren siger. Virker det ikke så kontakt fjernvarmeværket. De kan sikkert konstatere fejlen, og det skulle ikke koste noget..
hvor længe har du haft fjernvarme? tænkte bare om du har de rigtige termostater på dine rediatore,der skal jo nogle specielle til.

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis