Positiv oplevelse med udenlandske håndværkere

Hej Gør-Det-Selv folket

Igennem de sidste 2 måneder har jeg fået renoveret min lejlighed på Amager af nogle polske håndværkere, som jeg har fundet via et andet forum (tak for hjælpen). Det har været hårdt med alt det byggerod, men alligevel været en super-positiv oplevelse og nu glæder jeg mig bare til at få indrettet min nyrenoverede lejlighed.

Håndværkerne har spurgt mig om jeg kendte nogle der skulle have lavet noget over vinteren, idet de aktuelt ikke har så mange opgaver. Til foråret har de åbenbart igen rigeligt at gøre med opførelse af nogle huse.
Ingen af mine venner skal have lavet noget, så i stedet smider jeg lige her nummeret på håndværkerne "27 30 94 08" hvis det skulle have interesse. De er ikke dyre og meget venlige, men I skal være opmærksomme på at de kun taler tysk, men jeg har da klaret mig med mit rustne skoletysk :p

Er der nogen der kan anbefale en god elektriker på Amager, da jeg skal have lavet ekstra strøm til mine nye hårde hvidevarer, og strømarbejde er stort set det eneste de ikke laver (er vist heller ikke lovligt)?

God fornøjelse
Maria
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Muligt du er godt tilfreds, men er du sikker på det lever op til de danske standarter?

Er selv håndværker, og har set så meget klamp polaker har lavet. Men førstegangsindtrykket er fint nok.

Altid godt at give arbejdet til håndværkere fra andre lande, for der er jo slet ikke mange her i landet der kan lave det samme :S
Der er MEGET stor forskel på deres arbejde, jeg har så oplevet at skulle rive et badeværelse ned lavet af polske håndværkere, da det overhovedet ikke overholdt lovkrav. Surt for kunden - meget endda. At det gav mig noget arbejde, ser jeg ikke nødvendigvis som en positiv ting - for det er simpelthen for synd for kunden.

Men nogle kan da sikkert være heldige med polske håndværkere ;-)


Citat fra Carsten Rasmussen

Muligt du er godt tilfreds, men er du sikker på det lever op til de danske standarter?

Er selv håndværker, og har set så meget klamp polaker har lavet. Men førstegangsindtrykket er fint nok.

Altid godt at give arbejdet til håndværkere fra andre lande, for der er jo slet ikke mange her i landet der kan lave det samme :S


Jeg hyrer også altid kun polske og andre udenlandske håndværkere.

Der er ingen tvivl om at jeg ville vælge danske håndværkere, HVIS de ikke gjorde grin med mig ved at tage de priser de gør. Danske håndværkere ved godt at der er mangel på dem, og derfor skruer de prisen voldsomt i vejret.

Det er ris til egen røv, da mange folk ikke gider sådan noget af princip årsag.

Det svarer til at hvis der var mangel på frisører, så tager de da bare 1000kr for en klipning, så ville du nok også finde andre muligheder.

Og sidst men ikke mindst, hvorfor betale 4-500 for en dansk håndværker, når man kan få en polsk til 130 INCL moms vel og mærke....??
Annonce
Hejsa..

Ofte for man hvad man betaler for..wink

Hvis de udenlanske folk ikke er styret af en dansker ville jeg ikke bruge dem..
De kender ikke vores standarter og vores matrialer.. Har stiftet bekentskab med mange polske matrialer el og træ... det er sku ikke lige det jeg ville vælge. Ofte hænger den "billige" pris sammen med at matrialerne kommer derfra også.. dur ikke !!!

syntes det er en god debat, men ser lidt indlæget som et reklameindlæg..
underligt når de nu er "så billig" rolleyes

Mvh Jan J
Så må vi håbe du ikk for lavet alt for meget klampt..!

Har arbejdet sammen med en del polski, og sidst på noget kontorbyggeri. Det tog dem 9 timer (min arbejdsdag) at sætte 4 gipsplader op. De tog dem ned og op tilpassede osv osv. godt damn.

Og dette eksempel er ikke enestående... SÅ det kan godt være de har en billig timepris, men hvad hjælper det når de skal bruge 100 gange så lang tid på det..

At bruge udenlandske håndværkere, er det samme som at kun købe udenlandsk mand. Hvad ville bondefolkene ikke gøre så ?

Mvh.

Citat fra dreamer81

Jeg hyrer også altid kun polske og andre udenlandske håndværkere.

Der er ingen tvivl om at jeg ville vælge danske håndværkere, HVIS de ikke gjorde grin med mig ved at tage de priser de gør. Danske håndværkere ved godt at der er mangel på dem, og derfor skruer de prisen voldsomt i vejret.

Det er ris til egen røv, da mange folk ikke gider sådan noget af princip årsag.

Det svarer til at hvis der var mangel på frisører, så tager de da bare 1000kr for en klipning, så ville du nok også finde andre muligheder.

Og sidst men ikke mindst, hvorfor betale 4-500 for en dansk håndværker, når man kan få en polsk til 130 INCL moms vel og mærke....??
Jeg har både set godt håndværk og skidt håndværk udført af polske håndværkere indenfor VVS.

Jeg vil personligt aldrig lave dem udføre kompliceret vvs installationer.

Bla. Har jeg set er et indmuret badekar et par polske håndværkere havde sat op, de valgte så åbenbart ikke gøre badekaret fast i væg eller gulv, men satte det reelt set blot fast med silicone langs kanten af karet, hvilket naturligvis betød at første gang kunden steg op i karet rev det sig løs fra væggen. Heldigvis for kunden var det meget tydeligt der var noget galt og hun undgik den helt store vandskade, men det hele måtte laves om.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Mit indlæg blev nok LIIIGE negativt nok, beklager dudes..

Jeg har skam også set rigtig FLOT håndværk fra udenlandske, men det tager sin tid... Hivs ikk jeg fik det forklaret godt nok..

Beklager dybt..
Citat fra StenKrog

Mit indlæg blev nok LIIIGE negativt nok, beklager dudes..

Jeg har skam også set rigtig FLOT håndværk fra udenlandske, men det tager sin tid... Hivs ikk jeg fik det forklaret godt nok..

Beklager dybt..


Rolig nu Sten...
Tror de fleste forstod dit indlæg.. Det er jo ikke håndværkene der er noget galt med, de er ski lige så gode som os andre, men de kender ikke vores matrialer, derfor er det jo naturligt det tager længere tid. Hvis de har en dansk arbejdsleder, syntes jeg det er fint.. Så syntes jeg selvf. også de skal have den samme løn som os andre. Om lønnen så er for stor.. jo det kan da godt være, men vi vil vel alle gerne tjene så meget som muligt, og bare rolig, det skal sku nok vende igen, og så falder lønnen jo igen..

Mvh Jan J
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis