Centralstøvsuger Thermex

Hej

Vi har netop anskaffet os en af disse:
http://www.net2kontant.dk/product.asp?product=2238&sub=258&page=1

Da vi i forvejen har banket alle gulve op i vores hus for at lave gulvvarme, blev vi enige om at det ville være dumt at lade være med at installere centralstøvsuger.

Så vi indkøbte ovennævnte og har netop pakket "skidtet" ud. Så vidt vi kan se er de 4 sugekontakter der er med til at installere i gipsvægge. Vores plan er at lave sugekontakter i de eksisterende murstensvæge, altså at fræse kontakten ind. Rørene trækker vi i sandet inder flamingo.

Er der nogle der kender denne støvsuger, som ved om der findes andre kontakter. Efter en del googlen synes jeg ikke jeg kan finde noget, og nu er det jo weekend.......

På forhånd tak

VH
Scoope
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra krisserkt

Hej.
Nu har jeg ikke set thermex´ sugekontakter, men rør og fittings plejer at være det samme til de fleste centralstøvsugere.
Prøv og kig på: http://www.frithiof.dk/
Der er inst. manualer mm.
Deres sugekontakter kan bruges i alle vægtyper, men de skal selvfølgelig passe til slangen.


Frithiof's passer ikke på desværre.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra www.vvs-shoppen.dk

Frithiof's passer ikke på desværre.


Hvad er det, der ikke passer?? :eek: :eek:
Citat fra neovo

Hvad er det, der ikke passer?? :eek: :eek:


Frithiof kontakter passer ikke på Thermex, de bruger en anden størrelse rør.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Annonce
Citat fra www.vvs-shoppen.dk

Frithiof kontakter passer ikke på Thermex, de bruger en anden størrelse rør.


ja, det tænkte jeg at du ville skrive, og hár hørt den før.

Jeg har selv en Thermex central støvsuger (beam) med medfølgende rør, og har ingen problemer haft med at bruge rør fra Frithiof til at udvide min installation, er ret sikker på at der ikke, er en forskel. smile

Venlig hilsen smile
Citat fra neovo

ja, det tænkte jeg at du ville skrive, og hár hørt den før.

Jeg har selv en Thermex central støvsuger (beam) med medfølgende rør, og har ingen problemer haft med at bruge rør fra Frithiof til at udvide min installation, er ret sikker på at der ikke, er en forskel. smile

Venlig hilsen smile


Du har ret.

Snakkede lige med vores sælger fra Frithiof.

Såfremt man IKKE har monteret anlægget kan man bare kaste suge kontakterne fra Thermex over højre skulder og bruge dem fra Frithiof istedet.

Men hvis anlægget er sat op, så er det ikke muligt at skifte.

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Citat fra neovo

ja, det tænkte jeg at du ville skrive, og hár hørt den før.

Jeg har selv en Thermex central støvsuger (beam) med medfølgende rør, og har ingen problemer haft med at bruge rør fra Frithiof til at udvide min installation, er ret sikker på at der ikke, er en forskel. smile

Venlig hilsen smile

ok nu har vi kun lagt rørene og ført rør op til de huller i væggene der er lavet de steder hvor vi vil have kontakterne.

Umiddelbart bliver det noget "fusk-værk" med de kontakter der er med fra thermex, de er lidt svære at få til at sidde i en murstensvæg.

Skal jeg forstå det sådan at I anbefaler at vi køber Frithiof til indbygning i vægge og bruger dem i stedet ???
Eller skal jeg bare bruge dem der var med.

I øvrigt underligt at der ikke følger en vejledning med om hvordan rørene skal installeres. Har været nødt til at google mig frem og bruge hvad der er på nettet fra andre producenter....

VH Scoope
Citat fra Scoope

ok nu har vi kun lagt rørene og ført rør op til de huller i væggene der er lavet de steder hvor vi vil have kontakterne.

Umiddelbart bliver det noget "fusk-værk" med de kontakter der er med fra thermex, de er lidt svære at få til at sidde i en murstensvæg.

Skal jeg forstå det sådan at I anbefaler at vi køber Frithiof til indbygning i vægge og bruger dem i stedet ???
Eller skal jeg bare bruge dem der var med.

I øvrigt underligt at der ikke følger en vejledning med om hvordan rørene skal installeres. Har været nødt til at google mig frem og bruge hvad der er på nettet fra andre producenter....

VH Scoope


du skal ikke bruge dem der er med, de er vist kun til "plade" vægge wink

Købm istedet denne: http://www.frithiof.dk/default.asp?Action=Details&Item=415

Er ret sikker på at det er den der skal bruges, men tjeck lige op på det selv. evt. med vvs-shoppen.

Mht. rørene, så sørg for at følge "suge" retningen, når du laver knæk og bøjninger, mere er der vist ikke i det :p

God fornøjelse med det
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis