Gasfyr larmer

Hejsa,

mit gasfyr er begyndt at sige som en færge der tuder (og/eller en mortorcykel med meget fart på). Fyret gør det jævnligt? Hvorfor? Keddeltemperaturen er ca. 50c og trykket ligger på 1,5 bar.

Har I nogle ideer?

/Brian
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er vel en ventil et eller andet sted der er defekt ? Har du efterset alle de mekaniske dele ?
Hej,

tak for dit svar.

Nej, jeg har ikke set på nogle mekaniske dele. Ville ikke ane hvad jeg skulle kigge efter (o;

Lyden kommer når flammen tænder. Måske det er en ventil eller lignende. Kunne det tænkes at være luftventilen?

/Brian
Hej

For 3-4 år siden fik vi installeret gasfyr. Det havde også den ide med at tude som en anden mindre færge med mindreværdskomplekser. Det var, som du også skriver, under opstart at lyden kom.
Da det var nyinstalleret kontaktede jeg VVS´eren og han kom og kiggede på det. Han sagde at det er et meget alm. problem og skyldes at fyret ikke er justeret rigtigt. Jeg mener han sagde det var noget med luft/gas forholdet der ikke var korrekt. Han målte lidt og justerede lidt på nogle værdier og derefter hørte vi ikke mere til den lille færge.:p
Så det kræver nok en aut. gas- og vandmesters besøg.

Melin
Ov, tak for det svar! Det havde jeg ikke selv gættet... Lige nu siger fyret ikke noget. Spøjt. Luft og gasblandingen er åbentbart god nok lige nu (o;

/Brian
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis