Accu.batterier

Hej

Jeg har en accu-boremaskine,den virker egentlig som den skal men,,,,,
Hvad gør man ved et batteri der ikke vil lades op?
Jeg har fået et råd om at fryse det ned i ca. et døgn,lade på det,og så skulle den ged være barberet.
Er der nogen der kender denne metode?

Mvh.Leoconfused

Ilde stedt er den som ikke ved.
Ringere endnu den som ikke ved hvor han skal spørge!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Leo.
Ja jeg har både hørt og prøvet ideen, jeg syntes dog ikke det gav nogen efekt. Så der blev købt een ny batteriboremaskine af samme type. Det er jo sådan at batteriet til sådan en billig maskine er væsentligt dyrere end selve maskinen med lader o.s.v.

V.h. Håndværkeren
Hej
Det er ikke en billig maskine jeg har.
Det er faktisk 2 stk. Makita med 4 batterier.
Den ene er ca.5 år gl og den anden er under to.
Jeg har to ladere og det ser ikke ud til at der er nogen forskel på om det er den ene eller den anden lader jeg bruger.
Fandens irriterende når nu jeg har betalt ca.2500 kr. stykket.
Leo

Igen Igen Leo.

Jeg har for ca. en måned siden købt en DEvalt og i brugsforviringen står der at batteriet kan holde 2-3 år. Alt efter brugen !
Så hvis det ene af dine batterier har holdt i 5 år er det da godt, det må så opveje at det andet kun har holdt 2 år.
Så du må ud og investerer i et par nye batterier.
Det er så minus siden af opladelige boremaskiner.
Hej Leo. Hvis du kan bruge det til noget så har Netto nu på søndag Dewalt til 899 før 2.399 med kuffert og 2 batterier. Mvh. Benny.

Benny N.
Tjaaaa.
Jeg ved sgu ikke rigtigt.Dewalt??? Black og Decker........?
Hvis det er helt slut med de gamle,ved jeg godt hvad det bliver. Milwaukie. Det er kram til drengene. Jeg skylder måske at fortælle at jeg bruger dem i vores firma.De bliver ikke voldtaget på nogen måde,men får lov til at arbejde.
Problemet med den røde fra USA er nok prisen, men jeg har engang arbejdet med en sådan og,hold da helt fast,,,,,,,
Det er noget der virker.
Leo
confused

Annonce
Før du giver helt op kunne du prøve at checke med ACTEC i Randers (www.actec.dk) hvis du har et CVR nr, for os almindelig dødelige kan vi bruge deres webbutik (www.batterier.dk) om de har en erstatning til dine maskiner. Hvis ikke de umiddelbart har en model der passer kan de måske snedkerere nogle til dig.

Egentlig er det ganske godt gået at dine batterier har holdt i 5 år.
Når batterierne er så gamle er det sikkert NiCd celler der sidder i, den type batterier kan oplades op til ca. 1000 gange hvis ellers man passer rigtig godt på dem og sørger fro at aflade dem HELT før man lader dem igen
Det kan også godt være NiMH batterier du har, disse kan typisk lades 5-600 gange før de er færdige, til gengæld er de ikke så følsomme for om du nu har husket at aflade dem før du lader dem op igen.

/Hideout

Det der frysertrick virker hvis man har misvedligholdt sit batteri.. Ikke hvis det er slidt op og faldet sammen i en eller flere celler..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

Det der frysertrick virker hvis man har misvedligholdt sit batteri.. Ikke hvis det er slidt op og faldet sammen i en eller flere celler..

Pas du bare på at Ann ikke en dag smider dig i fryseren rolleyes
Det duer ikke når det er cellerne der er gået wink

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Har du da sådan nogen ?
HÆ HÆ Den kunne du have undgået GNÆK GNÆK.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis