Golf 1 El priblem

Hej Alle !

Jeg har i et stykke tid haft lidt el problemer med min gamle 1982 model golf.
Lade lampen lyser svagt,når bilen kører.
Jeg skiftede form ca 2 år siden generator på den, så kan det virkelig værer den som allerede er færdig, eller er der en anden mulighed, løs forbindelse feks.

For nærig, til at betale "proffer"
Så derfor "lav det selv"biggrin
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja. Mit bud ville være at kullene er ved at være slidt op.. Kullene evt også sidde fast.. Du skriver ikke hvor meget du har kørt samt om det var en brugt generator på har sat på..

Mål evt spændningen på dit batteri mens bilen går i tomgang.. Mener at den skal være omkring 14 volt (hæng mig ikke op på det)

Hvis det er en brugt generator du har sat på, så er kullene sikkert slidte i forvejen..

Har selv oplevet det samme.. Der lyste ladelampen også svagt.. Det var kullene..
De blev skiftet og så lyste ladelampen ikke mere..

På nogle generatore er det meget let at skifte kul, mens andre skal skilles ad..Kender ikke din model.. Havde en Kadett, hvor det tog under et minut at skifte kullene..
hyler kileremmen????

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Nej den skiftede jeg som det første,for den havde da givet et par piv fra sig. det hjalp heller ikke.

For nærig, til at betale "proffer"
Så derfor "lav det selv"biggrin
Man kan prøve at slå med en hammer på generatoren... det kan for en kort periode få kul til at bedre kunne nå til ankeret og hvis lampen så slukker (men vil tænde igen senere) så er det dine kul...
Men selve laderelæet kan også være kaput...
Har du tjekket vand på batteriet??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
det med hammeren er lige noget for mig, med sådan en gammel sag er det lige sådan noget der skal til. batteriet er i orden.

For nærig, til at betale "proffer"
Så derfor "lav det selv"biggrin
Kom lige til at tænke på at du skal lige tjekke stelledning fra din generator, evt, løsen og smøre bolt og kabel og rense for rust og dårlig forbindelser... i begge ender.. Husk at tage minus af dit batteri når du arbejder der nede, der er ret mange ampere på plusledningen til din generator.. en skruetrækker kan smelte sig fast mellem plus og stel..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Tak for tipset
Jeg har lidt et rode med når det bliver fyraften.

For nærig, til at betale "proffer"
Så derfor "lav det selv"biggrin
Hej Flemming

Først lidt teori - ladelampen i en Golf er i den ene side forbundet til plus på batteriet gennem tændings låsen og den anden side er forbundet til D+ (dynamo +) på generatoren. Grunden til at den gløder er at der er en spændingsforskel mellem de to punkter så for at finde fejlen skal du bruge et voltmeter. Hvis det tykke kabel på generatoren har dårlig forbindelse på generatoren eller den anden ende på batteriet har du problemet der.Det må du prøve først hvis du ikke har et voltmeter - har du det så vend tilbage så skal jeg fortælle dig hvordan du skal måle dig frem til fejlen.

Hilsen "autoelektrikeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
For lige at bakke "polobjørnen" op, så lugter det sgu lidt af en eller flere dårlige forbindelser..
Det er jo pinligt at man sådan allerede her i år 2007 skal til at rode med sin næsten nye Golf-1 (",)

Det er en genial bil.

Tjek at dine ledninger ved generator og starter er gode, dvs ingen løse stik, grøn belægning, stik der er så gamle og møre at de er ved at knække - det er sandsynligvis der fejlen skal findes.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis