Velvinger

Hejsa,

Jeg vil til at lave et rum i huset om.
Problemet er at ikke helt ved hvordan jeg starter med det.
Loftet er lavet med velvinger, så jeg vil gå ud fra jeg starter der.
Pt ser det sådan ud:
[ATTACH]6109[/ATTACH]

Den tidligere ejer har været i gang med rummet ved siden af.
Som nu ser sådan her ud:
[ATTACH]6110[/ATTACH]

Hvordan gennem fører jeg sådan et projekt. Er ikke den store gørdetselv mand, men man skal jo starte et sted wink
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har nok størst chance for et svar, hvis du vælger overskriften korrekt. Jeg tror, at du mener hvælvinger.
de er skide flotte sådan nogle gamle buede lofter....
altså angående lofterne så må du ha renset dem rigtig godt ned,højtryk rens hele skidtet godt og grundigt og skrab efter hvis ikke den har taget det hele.
hvis der er små skader skal du jo så lige ha repareret dem.og så hvidskure det hele til sidst med en blanding der hedder 12 dele strandmørtel(men ikke den røde den er for grovkornet) og 1 del cement.småskader kan du reppe med samme blanding.(http://www.eskimo.dk/)

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Citat fra efry

Du har nok størst chance for et svar, hvis du vælger overskriften korrekt. Jeg tror, at du mener hvælvinger.


Det kan du da have ret i .. Ups rolleyes
Citat fra smedenx

de er skide flotte sådan nogle gamle buede lofter....
altså angående lofterne så må du ha renset dem rigtig godt ned,højtryk rens hele skidtet godt og grundigt og skrab efter hvis ikke den har taget det hele.
hvis der er små skader skal du jo så lige ha repareret dem.og så hvidskure det hele til sidst med en blanding der hedder 12 dele strandmørtel(men ikke den røde den er for grovkornet) og 1 del cement.småskader kan du reppe med samme blanding.(http://www.eskimo.dk/)


Du mener jeg skal have alt af, så man ser kun murstene?
Overfladen på de ikke renoverede hvælvinger er kalkede.
Denne kalk skal du have renset helt af. Ellers vil din nye behandling ikke holde fast i stenene. Først herefter vil du skulle fremad med en rep af eventuelle huller og give overfladen den behandling du ønsker.

MVH Njord
Annonce
lige præcis:p

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

Hvad er den bedste fremgangsmåde af få kalken af på ?
en meget mild saltsyre blanding, kan desværre ikke lige huske hvad forholdene er ....og huske nu syren skal i vandet aldrig omvendt....

Kom nu igang for fanden,klokken har ringet

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis