opsætning af fodpaneler? hvordan?

Kort og godt, er der nogen som har en guide til op sætte fodpaneler???

Det er gips vægge.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er lidt usikker på hvad præcis du efterspørger, men hvis det f.eks. er befæstigelse af panelerne kan du sømme med en sømpistol (dykkere). Skråsøm fra skiftende vinkler så panelerne bliver holdt fast.

God arbejdslyst
brug acrylfuge til at "lime" dem på. Så slipper man for søm/skruehuller. Hvis panelerne "slår" sig for meget, kan man stedvis lige give dem en skrue.
Panelernes overside gås også efter med acrulfuge og retttes af med et såkaldt "fugemestersæt" - eller glittes med en våd pensel.

Husk at male panelerne inden du sætter dem på wink

grunding
mal
mal
lim
fug

finito

Mvh Jax
ahhh er acryl nu også stærkt nok til at bruge som lim???? jeg har min tvivl.

At fremgangsmåden sagtens kan bruges skal vi slet ikke diskutere, men der findes bedre produkter til formålet end acryl

biggrin biggrin
Mine gipsvægge er desværre lidt skæve nogle steder... og skal ofte sidder i hårdt spænd, er skruer og gips anker ikke den eneste mulighed så?
jo hvis de er meget skæve så er det nok din eneste mulighed.... surt de ikke er lige, så er det som andre skriver altså super nemt bare at bruge montagelim.....

acrylfuge det holder altså ikke til fodpaneler....
Montagelim, eller byggesilikone.

Træd ikke på mine ledninger :o)
Mine almue 115x21 fodpaneler sidder aldeles fint med acrylfuge.....

Mvh Jax
Citat fra JAX

Mine almue 115x21 fodpaneler sidder aldeles fint med acrylfuge.....


det kan altså godt være men du skal passe på at du ikke kommer til at sparke til dem eller støde ind i dem med en støvsuger, for så falder de af smile ... nej det kan godt være at de sidder ok hos dig, men acrylfuge er altså ikke optimalt til at lime med - da det limer meget lidt.... Montagelim eller byggesilikone det virker bedre....
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også