montering af motorvarme

Nu skal komforten i den gamle slæde ha et nøk op.

Jeg vil gerne montere en motorvarmer af en art i min mercedes 300ce fra 1990. (W124)

- Men hvilken form for motorvarme er at fortrække ?
- Er det noget man "Bare" lige gør selv ?

Jeg sætter om nødvendigt en 220V stikkontakt i min indkørsel da jeg allerede nu er påvirket i retning af en løsning med en dypkoger på 220V.

Installationer til 10>20.000 er udelukket pga bilens aktuelle værdi, men jeg har som sagt kik på en "dyp-koger" til at skrue ind i frost-sikrings proppen i vand-cirkulations delen på blokken. Den koster ca.1200kr. (uden montering)

Er der andre løsninger der er oplagte, og har andre herinde erfaringer med dypkoger i vand-delen. Alt er jo smukt på reklame, men holder det nu også i den virkelige verden?

Som udgangspunkt for det praktiske håndelag, skifter jeg selv olie, filter, hjul, servicere min MC, bygger hus og er elektronikteknikker *G* - men har aldrig prøvet det her før

mvh. Jens
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
De fleste blokvarmere til 22o v. er på omkring 600 watt og er i stand til at opvarme 10 Ltr. vand 20 grader på en time Normal drifttid for en blokvarmer skal være ca.2 timer - Køb et godt kendt fabrikat f.eks. DEFA. Problemet med din mercedes er at på 124 modellen skal varmeren monteres i den bageste frostprop på højre side af motoren (lige over starteren) Mercedes fabrikken har desværre for dig smurt Locktight på frostproppen inden de monterede den, så for at skrue den ud skal du have tappet alt kølevand af blokken og derefter skal frostproppen opvarmes med en svejsebrænder til den bliver ca. rødvarm, derefter kan den skrues ud med en umbraco nøgle mens den stadig er varm, resten er meget nemt bare følg vejledningen i sætter med blokvarmeren-
Hilsen "autoelektrikeren"

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej..

Ville vælge vand-delen.. Har kørt med det på en mazda929 det virkede kanon..
Den kunne holde motoren ca. 80grader varm, hvilket betyd at termostaten åbnede, så min forrude var isfri, og rimelig varme i kabinen.. Havde forbundet det med en termostat der følte på "udetemp" så under 2grader+ tændte skidtet..

Havde købt "kogeren" i en båd-forretning..

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis