Bryllupskage.

Hejsa

Min kæreste og jeg skal giftes 2 august 2008.
I den forbindelse skal jeg lave vores bryllupskage, og gerne i god tid.

Kæresten er det man kalder cocioman ggg så hvad kunne vel glæde ham mere end cocio som en del af kagen, var min tanke.

MEN MEN MEN aner ikke hvordan

Så hvis i derude har en god ide til en kage så bare hit wink
( gerne en ide der ikke koster flere tusind kroner da vi ikke har fundet olie endnu så pengene er begrænset biggrin

På forhånd tak
Knus Jannie
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Cocio kakaomælk ? Eller cocio kage/chokoladestang ?

For du kan jo "bare" bruge cocio kakaomælk istedet for mælk til cremen, hvis det er kakaomælken han er glad for (den smager nu alstå også godt, jeg blev selvt kaldt "the cocio kid" da jeg var dreng).
Hej Twist

Havde selv den ide med at bruge Cocio i stedet for mælk, og ja det er en god kakaomælk må man sige :p

Må bare prøve mig frem. kan man bruge alm. kagcreme? er ikke sikker på jeg kan lave sådan en fra bunden he he.

Men tak for dit svar
Knus Jannie
Det kommer vel an på hvilken type kage du vil have.... Men en god kagecreme kan laves af lidt æg, mælk (kakaomælk), et. sukker eller flormelis og lidt mel.

Hvis du skal have mange lag på din kage, vil jeg dog nok anbefale at bruge kartoffelmel, eller tilsætte lidt husblas så crmen bliver MEGET stiv og kan bære lidt vægt. Men til 2-3 lag er den ok.

Start med 2 æg. del dem, og pisk blommer og hvider seperat. Bland 2-3 spiskeskefulde sukker eller flormelis i blommerne, og pisk igen. Bland 2-3 teskefulde mel i blandingen.
Bland hviderne i.
Varm ca. ½liter cocio i en gryde. Når den er håndlun tilsætter du din æggeblanding, og varmer op til det koger. Lad blandingen koge i et par minutter, og lad det så køle ned. Rør rundt regelmæssigt under afkølingen. Stil cremen køligt når den er færdig.

Cremen tåler bagning/opvarmning, men det er ikke anbefalelsværdigt at varme den alt for meget op efter afkøling, da den kan blive lidt blød i det. Normalt ville jeg bruge mælk, og tilsætte lidt vanillie til vanilie creme, men skip bare vanilien tli cacaocreme.
Jamen det må jeg prøve så smile
Glæder mig til at smage resultatet.
Endnu engang tak
Hilsen Swella
Nu ved jeg ikke hvad du vil servere til kagen... Vi serverede champange og den var sød... ved ikke om du kan forestille dig hvad en tør en gør, når man står med den søde smag fra kagen i munden og så man drikker tør vin eller champange... Det var et hit og ingen efterlod et ½tomt glas..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Citat fra grandoldman

Nu ved jeg ikke hvad du vil servere til kagen... Vi serverede champange og den var sød... ved ikke om du kan forestille dig hvad en tør en gør, når man står med den søde smag fra kagen i munden og så man drikker tør vin eller champange... Det var et hit og ingen efterlod et ½tomt glas..


Jeg vil gerne istemme her - vi serverede Asti Spumante, en champagne efterligning der er sød og boblende, der røg rigtig mange flasker, og ingen halvfulde glas med rester.

Mvh.

René

Alt med springprop og bobler er champagne i min verden wink
Men ja - hvis ikke det lige kommer fra champagne i Frankrig hedder det vel musserende vin?
Man kan jo også få mange gode Brandy'er der slår de franske fra Concag

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis