Vola blandingsbatteri går STRAMT !

Og vi taler rigtigt stramt når man skal justere koldt/varmt, men tænd/sluk fungerer uden at være stramt.

Hvad smører man med, hvis nu man drister sig til at skille det ad ?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra jejon

Og vi taler rigtigt stramt når man skal justere koldt/varmt, men tænd/sluk fungerer uden at være stramt.

Hvad smører man med, hvis nu man drister sig til at skille det ad ?


Få det skildt ad - det er lige ti. Du løsner blot den lille skrue ved grebet (går ud fra vi snakker HV1 eller HV3 batteriet) og tag indmaden op og skyld den igennem og smør o-ringene med hanefedt så kører det sikkert som smurt igen. Vola armaturer holder i evigheder, de skal blot plejes og smøres nu og da smile

www.VVS-Shoppen.dk VVS til bl.a. badeværelse og køkken. Ring til VVS-shoppen.dk på 87 37 40 30.

www.VVS-tips.dk VVS tips til dig der vil gøre det selv
Godt nok en gammel tråd, men jeg har samme problem med et Vola 121 armatur - tror jeg nok. Det er et væfmonteret armatur, hvor den gamle gummipakning er skiftet ud med en keramisk indsats. Jeg har prøvet at skille det ad, men kan ikke få den yderste kappe af. Jeg lkan ikke umiddelbart se, at den skulle være gjort fast på nogen måde. Skal jeg bare bruge brutal kraft, eller....?

På trods af, at tråden er gammel, må emnet stadig være aktuelt, så hermed en kommentar til sporhunden om den fast-groede (yder) kappe.
Havde samme problem, og kæmpede i længere tid med at få kappen af på forskellige fronter: afkalkning, læste Vola dokumentation for at finde en "skjult fastgørelse" eller et hemmelig tvist, fora some dette, men løsningen viste sig at være meget simpel, omend lidt tålmodighedskrævende:
Afmonter grebet (unbrako), og drej kappen *gentagende* 360 grader frem og tilbage mens man trækker udad med et fast, men ikke brutalt greb i kappen.
Virkede totalt håbløst i 15 min, indtil kappen, uden varsel, pludselig slap sit tag :-)
Tålmodighed er en dyd !

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis