Facadeisolering - Pudset vs. træ

Hejsa!

Vi har et et-stens leca hus på 84m2 som skal bruge isolering på facaden. Vi har tænkt på at isolere det udvendigt, for ikke at tage fra de eksisterende m2 indenfor. Taget og gulvet er blevet isoleret.

Facaden er på i alt 120m2. Drømmen er et hvidpudset hus, men vores budget siger max 40.000kr / 333kr pr. m2 til facadeisoleringen, så hvad vi indtilvidere har undersøgt så bliver det svært.

Vores første tanke var at isolere det med Rockwool bats på 200mm, men med en pris på 106.000kr / 883kr pr. m2 ryger det alt for meget over vores budget.

Næste idé er så at gøre det med ivarplank (fibercement med trælook) eller træ. Det vil ifølge vores tilbud fra den lokale Stark koste 47.500 (Ivarplank) / 41.265 (Fyr), herudover kommer der maling til, ivarplanken er dog malet fra fabrikken og kræver minimal vedligeholdelse. Dette kan gå, men er jo ikke hvad vi allerhelst vil have.

Mit store spørgsmål er så, om der er nogen der kender til en måde man kan lave en pudset facade (med 150-200mm isolering) som kan havne omkring de 40.000kr / 333 kr pr. m2.?

Mvh
Mikael
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra JAX

Jeg går ud fra at du mener rockwool facadesystem:
http://www.rockwool.dk/graphics/RW_DK/Brochurer/Facade_system/pdf/Rockwool_FacadeSystem_til_nybyggeri_og_renovering.pdf
Måske det har var noget:
http://byggesystemer.knaufdanogips.dk/xpdf/let-facade-med-puds-uventileret_3.pdf

Rockwool-delen alene skal da ikke koste mere end omtrent 100kr/m2 altså 12.000kr for 120m2...


Ja, det er det Rockwool system vi havde kigget på!!

De første prisberegninger vi foretog lå også omkring de 25.000kr for Rockwool facadeisolering, og så tænkte vi at 15.000kr til diverse som maling, lim og puds ville være nok! Men da vi undersøgte det hos Stark, med de ting fra Rockwool som kommer udover bats´ne på de 25.000kr så er det åbenbart de stumper der koster! Fordi det så løber op i 106.000kr for alle materialerne!!! Hvor vi selv monterer...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har også lige sendt et par forespørgsler til knaudanogips, så det bliver spændende!! :-) Dem kendte jeg ikke til før!! Så jeg takker!!
Jeg kender desværre ikke de specifikke priser.........
Jeg ved bare at jeg ikke handler i stark. Eksempvis har jeg lige monteret fodpaneler i min stueetage. Hos Stark kostede de 80kr/m ved afhentning. Over nettet fandt jeg dem leveret til døren for det halve.
Du skal nok forsøge at finde en anden leverandør - eller via nettet...

Man skal generelt ikke troppe op i Stark i gør-det-selv-mand-outfittet. Bare på med nogle håndværkerbukser, så kan det være at procenterne ruller.

Mvh Jax
Danogips Aquapanel er i sig selv ikke dyrt, men efterbehandling med Danogips produkter - spartelmasse, priser osv er ret så kostbart. Til gengæld er det utrolig gode produkter, der er nemme at arbejde med.


Det er sikkert lidt det samme som med Rockwool´s produkter så, kan man ikke bruge andre produkter til efterbehandling? Det gør ikke så meget at Rockwool ikke giver garanti så, hvis prisen kan rykke sig fra de 106.000kr til måske det halve?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også