Isolering ved skorsten

Jeg installeret et dieselfyr på min båd i et stål "skur" bag styrhuset.

Dette rum skal isoleres med et materiale jeg kan lime op siderne og det skal kunne bruges meget tæt / opad skorstenen fra fyret

Er der nogle gode råd ?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra splitbus

Jeg installeret et dieselfyr på min båd i et stål "skur" bag styrhuset.

Dette rum skal isoleres med et materiale jeg kan lime op siderne og det skal kunne bruges meget tæt / opad skorstenen fra fyret

Er der nogle gode råd ?


Har du prøvet at se hvad www.mmc.dk Kan tilbyde af isolering der kan tåle varmen ?

V.h. Håndværkeren
Var i Silvan for at kigge efter isoleringsmateriale der kunne bruges i skuret, der hvor der ikke bliver så varmt.

Silvan har noget flamingo lignende materiale, der var lidt halvpeberet. På nettet har jeg fundet 40 mm polystyren 50 * 100 cm til kun 14,95 pr stk og ca ½ pris for ½ tykkelse.

Hvad er forskellen på dette polystyren og det i SIlvan ? Isoleringsevne ?

Kan man ikke bruge alm glasuld isolering ved skorstenen ?
Polystyren er også Flamingo, så isolerings evnen er nok den samme. Silvans priser er opskruede, syntes ihvertfald jeg. Og jo du kan godt bruge en glasuld ved skorstenen.
er flamingo ikke meget brændfarligt??? og giftigt røg ved brand?

Jeg ved ikke hvor billigt man kan købe noget fast ala bats som er på sten eller glas?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Citat fra grandoldman

er flamingo ikke meget brændfarligt??? og giftigt røg ved brand?

Jeg ved ikke hvor billigt man kan købe noget fast ala bats som er på sten eller glas?

Jo Andy, det er ret brandfarligt, men der er tale om et skur hvor der godt kan blive rimeligt fugtigt, og der virker almindelige isolerings matrialer ofte som en svamp. Jeg har da tænkt på at Spritbus måske kunne bruge nogle hårdt pressede A-bats men kender ikke til om de vil suge mindre fugt til sig.
Hvilket hårdt presset bat kan jeg bruge ?

Det skal helst være til at lime på indersiden
Jeg tror da nok at du kan lime de hårde stenulds A-Bats fast med noget kontakt lim.
Jeg har ikke prøvet det, men kan du hælde sådan en tyn stribe kontakt lim på i nogle S-er ned over pladen og så holde den i spænd mod det den skal sidde på i en 15 min. så er limen ved at være tør nok til at kunne bære.
Find en stump og prøv !!!

Ps. Hvorfor Splitbus, jeg får det hele tiden til Spritblus wink
måske jeg skulle lime nogle lister indvendigt ved skorstenen for at holde på disse bats (Kunne jo så bruge ståltråd)

A-bats er af hvilket mærke ?
Står der A-bats eller hvad hedder isoleringen ?
Hvor køber man det ?

Når jeg nu forresten måske bruger lister, kan jeg så ikke bruge det alm isolering fra Silvan (jeg ved godt "alm".......:-) )
A Bats er hårde sammenpressede bats der holder faconnen bedre, enhver tømmer handel og byggemarked har dem.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis