Købe mere jord til ejendommen?

Et lidt usædvanligt spøgsmål:

Hvis jeg ellers er lidt aktiv og pågående, kunne jeg nok komme til at købe et jordstykke på små 2 ha, der ligger op til min ejendom og har tidligere hørt til den.
Dyrkningsmæssigt er det helt håbløst og består af 2 små trekanter, som ligger i brak i dag. En ordning som sikkert stopper snart.

Ejd. er i dag på små 4.000 m2 og der vil være mulighed for at holde krikker.

Kan det betale sig?
Vil ejendommen blive mere værd, end det jorden koster?

Er der nogen, der ved hvad landbrugsjord koster i Vestsjælland eller hvor man seriøst kan finde ud af det? (De svar man får fra ejd.mgl. svajer op og ned som et strå i vinden, hvis de overhovedet gider svare!)

Jeg har ingen ambitioner om at bruge det til noget, og det vil være noget af en økonomisk belastning både at købe og betale skat af. Man får heller ikke noget i lejeindtægt, der er værd at regne med.
Men det er jo godt at have, og så slipper man da for et evt. rodeøre lige uden for sine vinduer, hvilket der er overhængende fare for.

Håber på lidt input!smile

Med venlig hilsen
ktm

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et RODEØRE ! Den havde jeg ikke hørt før, men hvorfor skulle du ikke kunne købe det. Jeg regner med at du tænker på om der så vil blive bygget tæt på hvor du bor.
Jeg kender ikke prisen på jord der ovre hos dig, her ligger den på 210 tusinde pr. hektar.

Visionerne siger at i år 2500 vil Sjælland være en stor by rolleyes

V.h. Håndværkeren
- og så slipper man da for et evt. rodeøre lige uden for sine vinduer, hvilket der er overhængende fare for.


Med den indgang vil jeg overhoved ikke betænke mig på at købe de 2 Ha.
Prisen er i grunden uden betydning, men landbrugsprisen på 2-300.000 skal du nok ikke kalkulere med.

Mvh.
bodker

Citat fra Håndværkeren

Et RODEØRE !

Visionerne siger at i år 2500 vil Sjælland være en stor by rolleyes

V.h. Håndværkeren


Ja men det sætter da hovedet på sømmet!!smile Så er det vel bare at komme igang, hvis så bare ikke verdenshavene stiger 7 meter inden da????confused

Det er faktisk slet ikke så ringe, at jeg ikke skal bekymre mig om den bebyggelsesgrad og deraf følgende trafikale kaos.

Med venlig hilsen
ktm

 

Skulle verdens havene stige 7 m. så er der stadig 7 m. op til mit hus.
Hvis din nuværende grund ikke kan udstykkes kan du forvente at blive skattefri ved salg af din nuværende ejendom, som jeg formoder ikke er en erhvervsejendom.
Hvis du køber jorden og sammenlægger, kan din ejendom blive skattepligtig ved salg, da grunden så må formodes at kunne udstykkes hvis du sælger ejendommen samlet. Du bør derfor lade den forblive på 2 martrikler og så passe på skatten (søge rådgiver) inden du sælger herligheden.

Mvh. JørgenE
Lige netop det med skatteforholdene er lidt af en jungle, og jeg tror ligesom dig, at man skal lade være med at lægge matriklerne sammen, men så er spørgsmålet om man har lov til at have "løs" jord. Så vidt jeg ved er der noget bøvl der, som jeg skal have undersøgt.

Jeg kan dog stadig ikke rigtig blive klog på, om ejendommen stiger mere end værdien på det ekstra jord.

Med venlig hilsen
ktm

 

Citat fra Håndværkeren

Skulle verdens havene stige 7 m. så er der stadig 7 m. op til mit hus.


Lab bare havene stige....
Min sokkel ligger i ca 90 meters højde...
Så lidt mere fjorudsigt vil være OK rolleyes

MVH Njord
Hvis der er en byggeret på den ny jord, vil det give en højere værdi end hvis du sammatrikulerede det, men fortsat er skatten ved salg væsentlig. Grundvurderingen sker jo pr m2 + en byggeretsværdi.

Med de optimistiske toner i tråden, vil jeg hermed gerne takke for hyggeligt samvær på siden med Amager, Sønderjylland og småøerne samt Lolland m.fl. Husk redningsvesten når i ser aftenTV og glæd jer til at mødes med immigrationsmyndighederne, når i kommer i land på igen.

Husk Kun en tåbe frygter ikke ........?? ..... svigermor!

Mvh. JørgenE
Siden det er i det højere højdedrag øst på, skulle der jo ikke være nogle problemer med de myndigheder..........for det må jo være Sverige, og de lukker jo over 10 gange flere ind end danskerne, jeg vil så hellere foretrækker så at bo i en husbåd, og stik fødderne i det rene vand i vesten og nyde de længere sommeraftener.wink

Med venlig hilsen

Søren
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis