påhængsmotor klargøring Andreas B 22 2660 11-11-2007 12:34 Hej Alle sammen er der nogen der ved hvad et servicetjek kræver på en påhængsmotor når den skal stå vinteren over Andreas 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Håndværkeren 20251 12-11-2007 09:42 Hej Andreas.Der er faktisk skrevet om det før her på LDS.. Men som hoved regel skal du køre den godt igennem med ferskvand i kølesystemet. Dertil kan du købe sådan en dims der ligner et høreværn men som er til vand og sættes omkring motorbenet hvor vandindtaget sidder, men du kan også klare dig med en stor balje vand under motoren hvis du har sådan en vogn eller lignende motoren kan sidde fast på medens den kører. Så skal du fylde fedt i de smørre nipler der bla. sidder der hvor motoren drejer i ophængs beslaget, og fedt de steder du kan se der før har været det. Som afslutning kan du konservere motoren med totakts olie (hvis det er en totakter) giv motoren halv kraft og sprøjt totakts olie ind i kaburatorspjældet ind til motoren dør af det. Så kan den ligge et tørt og frostfrit sted hele vinteren. V.h. Håndværkeren
splitbus 481 kbh 25-11-2007 17:15 Er konservering i to takst olie ligeså godt som det specielle konservering man køber ? Hvordan får man evt vand ud af motor (eller løber det selv retur) ?Får nemlig ikke motor indendørs i år :-(
Håndværkeren 20251 25-11-2007 19:06 Citat fra splitbusEr konservering i to takst olie ligeså godt som det specielle konservering man køber ? Hvordan får man evt vand ud af motor (eller løber det selv retur) ?Får nemlig ikke motor indendørs i år :-(Hej Spritbus.Hæ HÆ jeg var ikke engang klar over at der fandtes en speciel koncerverings olie, og umiddelbart tror jeg det blot er endnu en smart måde at trække flere penge op ad dine lommer. Jeg har altid koncerveret med totakts olie, og der har aldrig været problemer ved start i foråret.Vandet løber selv ud af motoren, men husk nu aligevel at køre den igennem med ferskvand inden du lader den overvintre. V.h. Håndværkeren
splitbus 481 kbh 26-11-2007 06:42 Det er et produkt på spraydåse, har bla. set det hos biltema og flere Marine udstyrs forhandlere. Har købt skylleanordningen og der skal slylles godt igennem. Ville bare være sikker på at motoren ikke blev fyldt op med havvand igen, men måske jeg skulle tilte motoren. Kan man bruge en blomsterforstøver til at spray to takts olien ?
Håndværkeren 20251 26-11-2007 07:13 Jeg forstøver ikke olien men sprøjter den ind med en stor smørrekande lige ved kaburator spjældet, motoren skal op i nogle omdrejninger og så sprøjter du så meget olie ind i den at den drukner af olien, så er den koncerveret.Og ja du skal tilte den op i skråstilling når du er færdig med den, så er du sikker på at al vandet kommer ud.