Skifte baglygte pære på Fiat Grande Punto

Hej alle
Med fare for at blive helt til grin vil jeg høre, om der er nogen der har erfaring med ovennævnte?
Den ene baglygtepære er gået på min Fiat. Og skiftes skal den jo så. Desværre er instruktionerne i manualen ikke særligt uddybende. Der tales om at fjerne/ løsne strømstikket for at komme ind til pæren. Jeg kan ikke hitte det strømstik til trods for jeg har løsnet op til flere skruer! Er der nogen der kan hjælpe, eller er jeg nødt til at besøge værkstedet?
Vh Frk knapt-så-Handy
Hej alle Med fare for at blive helt til grin vil... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Citat fra ALB69

Ja og så sælger de pæren til en fed overpris,det er tåbeligt at lave biler der skal have demonteret kofanger,batteri,luftfilter eller noget somhelst andet vitalt for at skifte en skide pære,det eneste pæne jeg kan sige om en Mondeo 2 er at den er nem at skifte pærer på.(gælder dog ikke xenon,det kræver besøg på autoriceret værksted for at fortælle computeren at der er skiftet pærer,pengene skal jo hjem)
En åndsvag alarm der hyler når der er en der ikke har spændt sin sele giver en stjerne men det burde trække to stjerner ned hvis fru Jensen ikke kan skifte en pære uden et AOF kursus og en værktøjskasse.
René

Hej Rene´

Jamen vi kan da sagtens blive enig, det er blevet noget bøvl at have bil.. Men skal da indrømme at jeg godt vil give lidt overpris om vinteren for ikke stå og fryse for at skifte det skidt... Mondeo er ikke den eneste det er svært på, det er hvis alle ;-)
Men det er jo bilhandleren der sælger, og os der køber.. Hvem tager r... på hvem ;-) . Tror vi må finde os i det, eller tage cyklen..

Mvh Jan J
Hej d'Herrer
Tak for alle kommentarerne - jeg er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde med den f...... ski.. pære! :-) Må på værksted. Tak for indsatsen - og rart at vide, at også andre 'handy'er' har problemer med dette. Vh Frk. Handy
Sjov tråd at læse....

Jeg har skiftet et par gange på min Grande Punto 1,3 JTD.
På den model sidder der 2 stk. philips skruer på hver lygtebom, som kommer til syne når kagklappen står åben.
Når de er løsnet kan man lirke lygten fri og klipse strøm stikket af.
Derefter er der endnu 2 stk. philips skruer for at komme ind i lygten.

Det er super nemt.
Og ja, rigtigt på den gamle Punto I skulle man løsne 2 sære bolte - en fra baggagerummet og en lige under loftet bag et rundt plastdæksel.
Hej
Kan I G E N opfordre til at købe Reperationsbog fra "HAYNES" hvis man selv vil lave ting på sin bil - med fare for at blive beskyldt for at reklamere, vover jeg alligevel pelsen og bringer et link til en forhandler her http://www.birgersbilligebilboeger.dk/
Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis