Nye fuger i plankegulv

Hej alle
Fugerne i mit plankegulv af ældre dato er efterhånden noget slidte - dvs. nogen af dem mangler helt. Min plan er, at kradse det gamle skidt/fuge ud og komme noget nyt i. Nu kommer spørgsmålet så - hvad skal jeg bruge til at fylde i? Jeg har hørt om *træpasta*, men har ikke haft held med at finde det i mit lokale byggemarked.
Jeg har for et år siden fået gulvet pudset og ludbehandlet, så fugerne skal selvfølgelig passe til det. Hvad gør jeg?? På forhånd tak for svar.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville anbefale dig at bruge en Sicaflex, den kan du sprøjte ned i fugerne så det kun er fugerne du rammer. Den skal dog have en tørretid på mindst et døgn før den er tør i overfladen og omkring en uges tid inden den er helt gennem hærdet.
Træpasta som du kalder det kan du finde i ethvert ordentligt bygge marked, men det hedder altså Plastisk træ og er ikke særlig velegnet som fugemiddel imellem gulvbræderne, da det bliver meget hårdt. Desuden vil det blive noget af en udskrivning hvis du skal have til et helt gulv.

V.h. Håndværkeren
Hej Håndværker - tak for dit svar.
Plastisk træ - det havde de godt nok i Silvan.
Sicaflex - fåes det i forskellige farver - ved du det? Og jeg sprøjter det direkte i fugen - hvordan får jeg det glat? Tørrers der efter med en klud eller? vh Handy :-)
Så vidt jeg husker fås det kun i brun sort eller hvid, det er et tætnings middel vi bruger til fugning af bla. både, du glatter det med fingeren dyppet i en god sulfo opløsning (opvaskevand)
Du kan få det i nogle byggemarkeder skibsudstyrs butikker og her: www.mmc.dk

V.h. Håndværkren
Hej igen håndværker - tak for svar, du har været yderst hjælpsom. Vh Handy
Sæt evt. malertape på hver side af dine fuger, så kan du nemt vaske det overskydende af uden du får det på gulvet.


Hej Thomas.
Du kan ikke sådan bare lige vaske Sikaflex af hvis du rammer ved siden af, der er det bedst at vente til det er tørt og så skrabe det overskydende af med en skarp sieklinge. Sikaflex er meget bestandig over for vand diverse olier og når det er helt tørt kan du sådan set ikke opløse det med noget. Forsøger du medens det er "vådt" kan du lave mere lort end lagkage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også