Grundvand i kælder

Hej alle

Efter at have læst de fleste af de indlæg omkring dette emne, er jeg stadig ikke blevet kloger. Jeg har desværre også et sådan problem, og jeg ved det kommer op gennem gulvet, (små revner osv.) At lave et dræn uden om huset kan ikke betale sig da jeg har en å 100 meter her fra, så grundvands spejlet er hvor det er og kan ikke fjernes eller sænkes. (For hvor skal vandet så ledes hen)
Er der nogle som har succes med ler som tætning???? eller en anden form for tætning.
Skal lige siges at jeg blev så gal på det hele at jeg bankede hele gulvet op, gravede 30 cm af og klar til at tætne med et eler andet.....
Her står jeg så nu med vand i kældren efter nattens højvande.

Mvh
Allan
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ellers rigtig mange tråde om dette emne, men jeg ville gøre det at lægge min. 10 cm ral sten ned med drænrør i under huset, som ledes hen til en brønd med pumpe, eller direkte i kloarken hvis den er lav nok. herefter flamingo og beton med gulvvarme. Det giver et rigtig dejligt gulv.
Vandet vil så aldrig kunne stige op over rørene og flamingoen.
Vær opmærksom på din sokkel, du må ikke grave under den.

Det er et stort projekt, og hvis jeg var dig ville jeg allierer mig med nogen der ved noget om det, hvis du selv er usikker. Jeg mener heller ikke du selv må tilslutte drænrør eller brønd selv, det skal være en kloarkmester.

Jeg tror ikke du kan tætne med ler eller andre produkter, da vandet og ville kunne trænge op igennem dit murværk.

MVH
Flemming
Hej Flemming

Det er rigtig, har også læst de fleste af dem, men har ikke rigtig fundet en løsning. Som nogle skriver spar pengene til konsulent osv. og det vil jeg give dem til dels ret i. (havde et eksempel med teknologisk som kostede mig 11.000 uden jeg fik grunden til problemet) så hellere høre nogle som har/haft problemet.

Problemet med dennne løsning er jo, at vandet ikke kan komme væk når "det" står på, da regnvandsafløbet også er fyldt, den kære å trykker også vand igennem regnvands afløbet, og man må jo ikke pumpe regnvand over i spildevands afløb. Når grundvandet stiger er det 36 cm over gulv højde, så det bliver nød til at skulle slutte tæt. Det med fugten i muren kan jeg leve med, dvs bare jeg ikke skal havde vand på gulvet. Min nabo på højre side har de samme problemer men ikke ham på venstre.
Skal lige siges der er nyt afløb i det hele.
Mvh
Allan
Jeg har sparet penge på en konsulent, og jeg har lagt dræn indv. og udvendig, udvendig har jeg puset soklen op og smurt asfalt på samt isoleret.
Men fugten er ikke væk endnu i en enkelt mur, og det er over et ½ årsiden jeg lavede det sad Mit sidste løsning er vandex boremørtel.

Jeg tror ikke du kan holde vandet ude, men er nød til at fjerne det under huset, det er selvfølgelig altid en god ide at tætte soklen udvendig. Men jeg kan godt se det er et problem hvis du ikke kan komme af med vandet. Jeg tror nu nok jeg aligevel ville bede en klaorkmester komme med et løsningsforslag.

Løber dit regnvandsafløb ikke i kloarken? hvis det kommer retur fra kloarken skal du vel have en retur stop på (ved ikke hvad sådan en hedder) så vandet ikke kan komme retur.
Prøv at læse mit indlæg, som er nr. 4 i denne tråd:
http://www.lav-det-selv.dk/forum/showthread.php?t=51556&highlight=grundfos

Måske du kan få ideer af det?

Hvis du dræner og pumper under gulvet, burde du kunne komme af med det værste problem.
Vi bor i et nogenlunde tilsvarende område og har kun en lille kælder på 4-5 m2, som vi stort set ikke bruger, idet jeg ikke gider de store foranstaltninger for lille et rum, men din situation er jo helt anderledes.
Det gik nogenlunde for nogle år siden da naboens dræn virkede, men det er desværre ikke tilfældet længere :-(

Med venlig hilsen
ktm

 

Hmmm, tror desværre ikke det er her jeg kan få min trøst....og hjælp. Det jeg savner er nogle som kender til problemet, ikke om hvordan jeg tætner en sokkel/murværk, dræn uden for muren(det er der) osv. Det er jo grundvand som stiger op, så dræn uden for er spildt, ISÆR når vandspejlet er 36 cm over gulvhøjde ved højvande i Åen.
Jeg er Tømrer så alle de dele er jeg MEGET bekendt med.
Men Tak for indlæg.
Mvh
Allan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis