Opbevaring maling-rester

Har i nogle gode ideer til hvordan man opbevare malingrester?

Jeg har et par 10L spande tilbage efter maling af huset. Der står de må opbevares ned til 5 grader.
Jeg er usikker på hvor koldt det bliver på loftet og i skuret.

Hvordan gør i? Har i nogle gode ideer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja, det er jo et rent kemisk problem. Når der kommer frostkrystaller i malingen, så vil den (normalt) ikke længere være god at bruge. Men det samme kan siges om maling der ikke er opbevaret korrekt, eller er opbevaret for længe.

Min løsning er: Ignorér problemet. Hvis du ikke har plads/lyst til at have din maling stående i huset eller lejligheden, så stil den væk, og håb på det bedste. Når/hvis du skal bruge malingen igen er det oftest fordi du skal klatmale, og så koster en farveprøve altså ikke en formue, så bare gem låget med farvekoden indtil du ikke længere bruger farven noget sted i huset.
Hvis det er plastic maling du vil gemme, skal du bare lige vide at gemmer du det i et års tid, vil du få en meget ubehagelig oplevelse når du åbner for spandene igen. BVAAD !
Du kan jo også blande noget Atamon i din rest maling .......... så rådner det ikke så nemt .......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........
Jeg har lige haft gang i nogle plastmalingsrester med en alder på 4år.
De fejlede ikkenoget. Skulle røres op og var OK.

Min maling og anden kemi opbavares i et køleskab, uden køleanlæg. Den står i min isolerede garage og her er frostfrit, men hvad min temperaturen er ved jeg ikke. Men jeg har som sagt ikke oplevet problemer med de rester jeg har prugt her på det seneste. De var lukket tæt, hvilket må være en forudsætning for lang lagring, ellers tører de ud.

MVH Njord
Jeg havde nogle rester i spande som var et par år gamle, de har også stået frostfrit i mit værksted. Men fy for den l... da jeg åbnede dem, værre end rådne itu slåede æg.

V.h. Håndværkeren
Annonce
Jeg kan supplere med at min maling var fra "Beck & Jørgensen".
Måske er der forskel på hva malinge indeholder fra de forskellige fabrikanter.

MVH Njord
Bare stil dine malingspande et mørkt og ikke for koldt sted.

Men husk at vende dem med bunden i vejret ca. hver 3 md. og lige ryst dem en gang...så holder de i mange år uden probs.

Fik det afvide af en maler som gjorde det og jeg har aldrig haft en malingspand som har være ulækker når man åbner dem.
havde faktisk en spand med maling vi brugte for ca. 1 år siden den havde stået i ca 4 år og var helt fin endnu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også