Hjælp!!! Hvad gør jeg med væggen?

Er den stolte ejer af en rødstensvilla fra 1933, senest renoveret i 1968:mrgreen: . Så er billeder vist komplet,- cigarkassekøkken med grøn bordplade, brun/grønt badeværelse og træbeklædt soveværelse:mrgreen: . Vi har boet her i 2 år nu,- min kæreste har p**hud på fingrene, så nu er jeg selv gået igang....

Er startet med det jeg synes var "nemmest", nemlig den træbeklædte væg i soveværelset. Men til al skræk gemte der sig en gammel "isolering" med masonitplader, beklædt med 3 lag sønderrevet tapet. Er nu igang med at fjerne tapet , ville så spartle det bløde masonit og sætte nyt tapet på....men er nu i tvivl om det var bedre at sætte nogle gipsplader på væggen i stedet, da masonotten er lidt mør og følger med i det underste tapetlag...
Yderligere er der hul øverst i begge sider af væggen ud til vores skunke... Hvordan lapper jeg dem?

Håber i kan hjælpe!
Er den stolte ejer af en rødstensvilla fra 1933... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Frøken Knudsen

Jeg kan forstå på dig at du absolut ikke orker at rive ned og bygge op igen og selv om jeg er helt enig med alle dem som råder dig til at gøre det, kan jeg foreslå et produkt som hedder "Problemløseren".
Det er en særlig kraftig og lidt stiv væv som dækker stort set alt. Prøv at google den.
Jeg har selv en gang anvendt på et helt umuligt loft som var fuld af revner og gammel maling - reultatet var helt fint.
Men husk lige at ud over alt det som kan gemme sig bag dine bløde plader - så er de rimeligt brandfarlige og er i dag forbudte at anvende som væg og loftsbeklædning.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også