Lægning af pergo gulv?

Hej, jeg er ved at lægge pergo gulv i stuen.

Jeg er kommet så langt at jeg har lagt den første række, samt tilpasset den til væggens konturer.

Mit problem er nu hvordan får jeg rækken til at være lige i forhold til den modstående væg?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har tilpasset den første række til væggen lagde du den vel lige iforhold til rummet.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Husk at holde afstand til alle vægge, så gulvet kan arbejde !!

Når du skriver, at du har tilpasset til væggens konturer, lyder det temmelig voldsom i mine ører... Hvad har du helt nøjagtigt gjort??

Du kan ikke justere for skævheder undervejs, hvis der er tale om laminat-gulv - her må du istedet tilpasse den sidste række.

LuneLund: Once I thought I was wrong, but I was mistaken...

De gange, jeg har lagt gulv. Gjort det på følgende måde.

1. Lagt første række lige i forhold til rummet.
2. Mål rummets bredde. find bredden på din start og slut række. (Det er muligt at at finde et kompromi mellem start og slut rækken, ved at forstryge et større stykke af første række. Således "lus" undgåes)
3. Forstryg første række efter muren.
4. Læg gulv osv... ...
5. Sidste række forstryges også.

Du skal holde minimum 8 mm hul til væggen HELE vejen rundt.

Man kan lære alt, hvis man gider!
Mindre rettelse til Peter Kristensen. 4-5 mm luft er rigeligt wink
hej,

I weekenden skal jeg så for første gang lægge et Pergo klikgulv i min stue. Jeg har lige brug for lidt assistance. Jeg har prøvet at gå gulvet efter med et vaterpas og det viser sig at gulvet ikke er helt plan mit på gulvet. Det drejer sig max om 1 cm fordelt over 1.5m eller deromkring.

Jeg er ikke meget for at skulle hakke noget af gulvet op for at få det helt plan så mit spørgsmål går egentlig på om man med det underlag man kan købe til pergo gulve kan udjævne de små niveau forskelle der måtte være???
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis